مطالب حوزه فرهنگی و هنری

۱۴۰۱/۲/۲۱ - ۱۲ : ۳۲

معرفی مدیران تازه شبکه‌های تلویزیون؛ «علی فروغی» ماندنی شد!

محسن برمهانی معاون جدید سیما در احکامی جداگانه «میثم مرادی بینا باج» به سمت مدیر شبکه یک ، «حامد بامروت نژاد» به سمت مدیر شبکه دو، «حسین شاه مرادی» به سمت مدیر شبکه چهار،«علی عبدالعالی» به سمت مدیر شبکه آموزش «محمد حسین کشکولی» به سمت مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و «محمد صادق باطنی» را به سمت مدیر شبکه امید، منصوب کرد.
۱۴۰۱/۲/۲۱ - ۱۲ : ۳۱

واکنش های منفی مخاطبان؛ استاد مهرجویی، از شما بعید بود!

فیلم«لامینور» با نقش آفرینی علی نصیریان،علی مصفا،سیامک انصاری و پردیس احمدیه ،موج واکنش های منفی مخاطبان را برانگیخته است.
۱۴۰۱/۲/۲۱ - ۱۲ : ۲۶

اظهار نظر جنجالی فراستی درباره اصغر فرهادی

اولین جلسه از فصل هفتم «پاتوق فیلم کوتاه» روز گذشته دوشنبه ۱۹ اردیبهشت‌ماه با نمایش فیلم‌های‌ کوتاه داستانی «ماسک» به‌کارگردانی نوا رضوانی، «کپسول» به‌کارگردانی امیر پذیرفته، «گناه» به‌کارگردانی ابوالفضل عزیزی و انیمیشن کوتاه «پیش از بهشت» به‌کارگردانی احمد حیدریان در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد و پس از نمایش این آثار، نقد و بررسی آن‌ها با حضور #مسعود_فراستی منتقد سینما صورت گرفت.
۱۴۰۱/۲/۲۱ - ۱۲ : ۲۵

برنامه «نگاه یک» حذف شده است؟

مجری برنامه «صف اول» جایگزینی این برنامه به جای «نگاه یک» و تصمیمات معاونت سیاسی صداوسیما در راستای این اقدام را جلوگیری از موازی‌کاری‌ها عنوان و درباره‌ی آن توضیحاتی را مطرح کرد.
۱۴۰۱/۲/۲۱ - ۱۲ : ۲۴

حداد عادل این روزها معلم کلاس هفتمی‌ها شده است

حداد عادل در آیین نکوداشتش در رادیو فرهنگ، از تدریس خود در دبیرستان برای دانش‌آموزان خبر داد. او در این‌باره گفت: «در ۷۷ سالگی در مدرسه به بچه‌های کلاس هفتم و هشتم و نهم تدریس می‌کنم و با آن‌ها همنشین می‌شوم. در کلاس‌های درس وقتی به چهره هر کدام از این افراد نگاه می‌کنم، یک دانشمند فرهیخته خدمتگزار را برای آینده کشور می‌بینم.»
۱۴۰۱/۲/۲۱ - ۱۲ : ۲۳

انتقاد نماینده چابهار از توهین به لباس زن بلوچ در سریال ساخت ایران ۳

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که لباس زن بلوچ زیباترین مولفه فرهنگی بلوچ بوده و نماد پاکدامنی و حیای زن بلوچ است.
۱۴۰۱/۲/۲۱ - ۱۲ : ۲۲

داریوش مهرجویی: «سنتوری» بهترین فیلم کارنامه من است

داریوش مهرجویی:نسل جدید بسیار روشنفکر است، جلوی این نسل را نمی‌توانند بگیرند
۱۴۰۱/۲/۱۷ - ۱۰ : ۳

پرویز پرستویی برای این فیلم در آمریکا فحش خورد!

حمله به پرویز پرستویی در آمریکا، هنگام نمایش «داستان‌های هزار و یک روز» رخ داد که ساخته حبیب احمدزاده است؛ فیلمی که محصول مشترک ایران و ژاپن است و داستانی در ستایش صلح و دوری از جنگ دارد.
۱۴۰۱/۲/۴ - ۳ : ۷

ممنوع‌التصویری المیرا شریفی‌مقدم در تلویزیون یا مرخصی اجباری؟

با توجه به توییت‌ها و دیگر خبرهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، می‌توان تایید کرد همکاری المیرا شریفی‌مقدم با تلویزیون، قطع شده است؛ اکنون این پرسش مطرح است که کنار گذاشتن این مجری و گوینده باسابقه، موقتی است یا همیشگی.
۱۴۰۱/۲/۴ - ۳ : ۶

یک انتقاد از برخی برنامه‌های رمضانی

محمد سلوکی مجری برنامه «آدم‌های خوب شهر» که ویژه افطار از شبکه دو سیما پخش می‌شود، درباره رویکرد این برنامه و تمایز آن با دیگر برنامه‌هایی که به حوزه نیکوکاری و کار خیر می‌پردازند بیان کرد: من پیش از این هم ماه رمضان اجرا داشته‌ام اما این اولین اجرای زمان افطار من است، قبل از نوروز قطعی شد که من بتوانم در خدمت دوستان باشم و مجبور بودم طرح و ایده‌ای هم داشته باشم.
۱۴۰۱/۲/۴ - ۳ : ۶

پربیننده‌های تلویزیون در رمضان مشخص شد؛ رتبه غیرمنتظره «خوشنام»

به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، از میان برنامه‌های افطار سیما، «زندگی پس از زندگی» با ۱۴ درصد بیننده و ۸۹.۷ درصد رضایت زیاد در صدر برنامه‌های پرمخاطب افطار سیمای رسانه ملی قرار دارد.
۱۴۰۱/۲/۴ - ۳ : ۶

برای هر قسمت از «بازی تاج و تخت» چقدر هزینه می‌شود؟

ساخت هر قسمت از فصل اول سریال جدید «بازی تاج و تخت» حدود ۲۰ میلیون دلار برای شبکه HBO هزینه دارد.
۱۴۰۱/۲/۴ - ۳ : ۶

ماجرای جالب انتخاب شریفی‌نیا برای بازی در سریال امام علی(ع)

سریال «امام علی(ع)» به کارگردانی داوود میرباقری اثری است که پس از سال‌ها هنوز تازه است و بخشی از تاریخ را به شیوه‌ای به تصویر کشیده که در همه دوران‌ها دیدنی است.
۱۴۰۱/۲/۴ - ۳ : ۶

نسخه «درخت گردو» اصلاح شد؛ خطا بود سانسور نبود

پس از اینکه محمدحسین مهدویان کارگردان «درخت گردو» در صفحه اینستاگرامش به سانسور فیلمش در تلوبیون پلاس اعتراض کرد، تلوبیون پاسخ وی را داد.
۱۴۰۱/۲/۴ - ۳ : ۵

سینمای دینی واعظ و منبر نمی‌خواهد

روزها و شب‌هایی که با نام «قدر» در ماه مبارک رمضان سپری می‌شود برای بعضی اهالی سینما یادآور خاطره‌ای از یک سفر جمعی است که به بهانه یک افطار تا سحر ماندن در حرم رضوی انجام می‌شد؛ سفری که شاید کمک کند حس و حال معنوی آن مکان را بشود روی پرده سینما به تصویر کشید اما اینکار چندان ساده نیست.
۱۴۰۱/۲/۴ - ۳ : ۵

فهرست فیلم‌های کوتاه کن اعلام شد

جشنواره‌ فیلم کن از میان بیش از ۳۵۰۰ فیلم ارسالی از ۱۴۰ کشور جهان در نهایت ۹ فیلم کوتاه را برای بخش فیلم کوتاه این رویداد سینمایی برگزید.
۱۴۰۱/۲/۴ - ۳ : ۵

نمایش ثور مونث با بازی ناتالی پورتمن در پوستر جدید فیلم Thor 4

پوستر جدیدی از فیلم Thor: Love and Thunder منتشر شده است که در آن شاهد حضور ثور مونث با بازی ناتالی پورتمن هستیم.
۱۴۰۱/۲/۴ - ۳ : ۵

«بی رویا» بعد از پخش جهانی در ایران اکران می شود

آرین وزیردفتری کارگردان سینما که در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر با فیلم سینمایی «بی رویا» حضور پیدا کرده بود، در گفتگو با مهر گفت: در حال برنامه‌ریزی برای پخش بین‌الملل «بی رویا» هستیم و پخش‌کننده فیلم نیز روی این مساله بسیار تاکید دارد که بعد از حضور فیلم در جشنواره‌های بین‌المللی برای اکران عمومی فیلم در کشور برنامه‌ریزی کنیم.
۱۴۰۱/۱/۱۷ - ۱۲ : ۲۴

سروش صحت میهمان ویژه کنسرت بُمرانی

کنسرت گروه بمرانی در تالار فرهنگ با استقبال بی نظیری روبرو شد.
۱۴۰۱/۱/۶ - ۱۰ : ۳۶

هادی حجازی فر: ابراهیم حاتمی‌کیا در کارگردانی به شدت مستبد است

هادی حجازی‌فر که فیلم «موقعیت مهدی» را با محوریت زندگی شهید مهدی باکری روی پرده سینما دارد در گفت‌وگو با اندیشه پویا از خاطره همکاری با ابراهیم حاتمی‌کیا گفت.