آخرين مطالب

۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۱۰ : ۶

افزایش ۳ میلیون تومانی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: حقوق هر بانشسته‌ای بر مبنای سوابقی که دارد، افزایش می‌یابد و در مجموع افزایش حقوق رقمی بیش از ۳ میلیون تومان است.
۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۱۰ : ۶

صادرات نفت خام ایران رکورد زد

خبرگزاری رویترز دیروز گزارش داد که ایران در ماه های اخیر به میزان بی سابقه ای نفت خام به مشتری اصلی اش چین صادر کرده و پالایشگاه های دولتی هند نیز با فرض کاهش تحریم های آمریکا، نفت ایران را به برنامه واردات سال ۲۰۲۱ اضافه کرده اند.
۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۱۰ : ۵

افزایش ۸ درصدی سهم ایران در تولید فولاد خاورمیانه

به گفته مدیرعامل فولاد سنگان، طی ۱۰ ماهه سال جاری، ایران با تولید بیش از ۶۵ درصد فولاد تولیدی خاورمیانه توانسته افزایش هشت درصدی سهم تولید فولاد خورمیانه را رقم بزند.
۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۱۰ : ۵

مبارزه با گرانی، نمایشی در شمال شهر!

مسئولان در روز‌های پایانی سال، تصمیم به بازدید‌های سرزده آن هم تنها از یک میدان تره بار (قزل قلعه) واقع در شمال شهر تهران کرده اند و همین نکته جای بسی تامل دارد.
۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۱۰ : ۴

آخرین نرخ تورم، مبنای تصمیم‌گیری برای تعیین دستمزد در سال آینده

شاکرمی گفت: بر اساس قانون کار، مقرر شده تا آخرین نرخ تورم موجود مبنای ما برای تصمیم گیری دستمزد سال آینده باشد.
۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۱۰ : ۳

دردسرهای دریافت غیر حضوری کارت اعتباری سهام عدالت

کمتر از یک ماه از فراهم شدن امکان دریافت کارت اعتباری سهام عدالت می‌گذرد اما با آماده نبودن زیرساخت‌های فنی اپلیکیشن‌های اعلام شده و اینکه برخی از سهامداران عدالت ممکن است گوشی هوشمند نداشته باشند، برای این متقاضیان دردسرهایی ایجاد شده است.
۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۱۰ : ۳

توقف تمام فعالیت‌های ساخت‌و‌ساز در تهران

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، بخشنامه استقبال از بهار ۱۴۰۰ را با محوریت ساماندهی کارگاه‌های ساختمانی و توقف همه فعالیت‌های ساخت و ساز در ایام منتهی به پایان سال و تعطیلات نوروزی را ابلاغ کرد.
۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۱۰ : ۲

توزیع گسترده میوه به زودی؛ آغاز خرید کالاهای اساسی ۱۴۰۰

دبیر ستاد تنظیم بازار از آغاز خرید کالاهای اساسی مورد نیاز سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت که میوه‌های ذخیره شده طریق کارگروه تنظیم بازار در روزهای آینده توزیع می‌شود.
۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۱۰ : ۱

خطر ارزپاشی در ماههای آخر دولت

تحلیلگر اقتصادی با بیان اینکه خطر ارزپاشی در ماههای آخر عمر دولت، اقتصاد ایران را تهدید می‌کند، گفت: این اقدام، فنر نرخ ارز را باردیگر فشرده کرده و تولید داخلی را در معرض خطر قرار می‌دهد.
۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۹ : ۵۹

ضرر ۱۰۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا در جریان واکسیناسیون کرونا

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ پیش‌بینی کرد اتحادیه اروپا بر اثر کندی واکسیناسیون کرونا و تداوم شیوع ویروس در کشور‌ها ۱۰۰ میلیارد یورو متضرر شود.
۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۹ : ۵۸

ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی انویدیا و هاروارد به تحلیل ژنوم سرعت می‌بخشد

محققان انویدیا و هاروارد از نوعی جعبه ابزار مبتنی بر یادگیری ماشینی به نام AtacWorks رونمایی کردند. این ابزار به منظور کاهش هزینه و مدت زمان برخی آزمایشات و آزمایش‌های تک سلولی طراحی شده است.
۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۹ : ۵۸

گوشی‌های سری هواوی P50 با سیستم‌عامل هارمونی عرضه می‌شوند

ماه‌ها قبل هواوی اعلام کرد که تمام گوشی‌های مبتنی بر رابط کاربری EMUI 11 می‌توانند سیستم‌عامل هارمونی را هم دریافت کنند. در همین زمینه یکی از اکانت‌های مشهور شبکه‌ی اجتماعی Weibo با انتشار پستی اعلام کرده که سری هواوی P50 اولین گوشی‌هایی هستند که به طور پیشفرض همراه با سیستم‌عامل هارمونی عرضه خواهند شد.
۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۹ : ۵۸

رکوردی جدید از سرعت ایسوس راگفون ۵ ثبت شد

طبق اعلام Master Lu ظاهرا در این بنچمارک سرعت ایسوس راگفون ۵ توانسته است تا یک رکورد جدید و بی‌سابقه را ثبت کند.
۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۹ : ۵۷

تمام اتومبیل‌های خودران باید بدون آلایندگی باشند

سناتور دِیو مین (Dave Min) لایحه‌ای را به پارلمان ایالت کالیفرنیا ارائه کرده که بر مبنای آن تمامی اتومبیل‌های خودران تولیدی تا سال 2025 باید به پیشرانه‌های کاملا سبز و بدون آلاینده مجهز باشند. این لایحه با عنوان SB 500 شناخته شده و مورد حمایت «اتحادیه دانشمندان نگران» (UCS) است.
۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۹ : ۵۷

مراسم معرفی محصولات جدید اپل چه زمانی برگزار می‌شود؟

اپل احتمالا اولین رویداد سال ۲۰۲۱ خود را در تاریخ ۲۳ مارس مصادف با ۳ فروردین ۱۴۰۰ برگزار خواهد کرد. این مراسم ممکن است میزبان محصولاتی مانند ایرتگ، آیپد جدید و نسخه تازه ایرپاد بی‌سیم باشد.
۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۹ : ۵۶

تست صدای DxO شیائومی Mi 10s منتشر شد

نه، شیائومی Mi 10s هنوز معرفی نشده است. در حقیقت در خبرها خواندیم که تاریخ معرفی شیائومی می ۱۰ اس همین چهارشنبه یعنی ۲۰ اسفند ۹۹ خواهد بود. با این حال امروز تست صدای DxO شیائومی Mi 10s منتشر شده و مشخص می شود که در زمینه صدا، صدر برای شیائومی است.
۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۹ : ۵۵

ماینرها مهمان ناخوانده خانه‌ها

مرغداری‌ها، واحدهای صنعتی و سوله‌های نیمه‌تعطیل و حالا شهرک‌های صنعتی و خانه‌ها! ماینرها یا همان تجهیزات استخراج رمزارزها حالا دیگر کم‌کم به یکی از گزینه‌های سرمایه‌گذاری در سبد اقتصاد خانواده‌ها تبدیل شده و حجم تبلیغات و دادوستد تجهیزات استخراج رمزارزها در شبکه‌های اجتماعی و اینترنت به‌قدری داغ شده که در بین اعضای یک خانواده بحث درباره سود بالای این مهمان جدید خانه‌ها گل انداخته است.
۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۹ : ۵۵

هواوی همراه با پرچم‌داران سری P50 از تبلت میت‌پد پرو ۲ ۵G رونمایی می‌کند

با توجه به خبرهایی که تا کنون منتشر شده، هواوی در روز ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) از پرچم‌داران سال ۲۰۲۱ خود با نام‌های P50 ،P50 پرو و P50 پرو پلاس رونمایی خواهد کرد. ظاهرا این پرچم‌داران تنها نخواهند بود و تبلت هواوی میت‌پد پرو ۲ ۵G نیز به همراه آن‌ها معرفی خواهد شد.
۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۹ : ۵۵

فیسبوک و توسعه هوش مصنوعی که با کمترین کمک انسانی آموزش می‌بیند

اگرچه هوش مصنوعی (AI) در سال‌های گذشته پیشرفت‌های زیادی داشته، اما همچنان انسان‌ها در آن نقش عمده‌ای دارند. در حقیقت انسان‌ها داده‌ها را برای آموزش آماده و برچسب‌گذاری می‌کنند. حالا هوش مصنوعی فیسبوک می‌تواند با دخالت کمتر انسان آموزش ببیند.
۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۹ : ۵۵

حدود ۲۰ هزار سازمان تحت تاثیر حمله سایبری به مایکروسافت قرار گرفتند

شرکت مایکروسافت اعلام کرد که در پی حمله سایبری SolarWinds به این شرکت حدود ۲۰ هزار سازمان آسیب دیدند.