مطالب حوزه برگزیده

۱۴۰۱/۱۱/۱۷ - ۱۲ : ۵۱

پایان 490 دقیقه نگرانی؛ طارمی برگشت!

پورتو توانست در شبی که طارمی باز هم موفق به گلزنی شد، از سد ویزلا گذشته و فاصله اش با صدر را حفظ کند.
سرانجام طلسم نزدیک به 490 دقیقه گل نزدن های مهدی طارمی در استادیوم دراگائو و مقابل دیدگان هواداران خودی شکسته شد و پورتو توانست در شبی که سرمربی خود، سرجیو کونسیسائو را کنار زمین نداشت، سه امتیاز شیرین را برابر ویزلا به دست بیاورد.
۱۴۰۱/۱۱/۱۷ - ۱۲ : ۱۷

متوسط قیمت مسکن تهران ۵۵ میلیون تومان شد

گزارش مرکز آمار ایران از تحولات بازار مسکن حاکی از آن است که طی دیماه امسال متوسط قیمت مسکن در شهر تهران به حدود ۵۵ میلیون تومان رسیده است.
۱۴۰۱/۱۱/۱۷ - ۱۲ : ۱۶

کاهش عجیب آمار در اشتغال درس‌خوانده‌ها

وزارت علوم امسال طرح رصد اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی را در ۴ مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری اجرا کرده که براساس نتایج آن آمارهای درخور تأملی به دست آمده است.
۱۴۰۱/۱۰/۸ - ۱۳ : ۴۰

پرسش عجیب نخست‌وزیر انگلیس از یک بی‌خانمان سوژه شد

نخست‌وزیر انگلیس که حین بازدید از یک موسسه خیریه از یک مرد بی‌خانمان پرسیده بود که آیا او شغلی دارد یا نه، از بابت درک نکردن وضعیت مردم عادی کشورش با انتقاداتی مواجه شده است.
۱۴۰۱/۱۰/۸ - ۱۳ : ۳۹

حمله سایبری به پیام‌رسان‌های ایرانی خنثی شد

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که حملات سایبری علیه پیام‌رسان‌های ایرانی خنثی شده است.
۱۴۰۱/۹/۵ - ۱۳ : ۳۴

تجهیزات پزشکی همدرد دارو می شود؟

کمبود تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، پس از کمبود دارو این روزها به یکی از بحران‌های حوزه بهداشت تبدیل شده است و بسیاری از بیمارستان‌ها با مشکل در این حوزه روبه‌رو شده‌اند.
۱۴۰۱/۷/۱۹ - ۱۰ : ۴۵

کالبدگشایی 'هم میهن' از یک پرونده

گزارش هم‌میهن درباره جزئیات روند حقوقی پـــرونده مهســــــا امینی
۱۴۰۱/۷/۱۹ - ۹ : ۵۶

تاثیر اعتراضات بر روند مذاکرات برجام

'امیرعلی ابوالفتح' کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی در ابتدا در پاسخ به این سال که اعتراضات اخیر در ایران، چه اثرگذاری را بر روند مذاکرات وین و سرنوشت معادله احیای برجام خواهد داشت؟ گفت: «به نظر من اثرِ اعتراضات اخیر در کشورمان بر مذاکرات اتمی ایران و غرب، می‌تواند در چهارچوبی 'تاخیری' معنا پیدا کند.
۱۴۰۱/۷/۱۹ - ۸ : ۱۸

چرا 'فرهنگ رسمی' نزد جوانان معترض جذاب نیست؟

فرهنگ رسمی نزد جوانان معترض جذاب نیست چون ایران متکثر و متنوع است/ فرهنگ، یک‌دست شدنی نیست.
۱۴۰۱/۷/۱۹ - ۸ : ۱۷

ایران به قرارداد اجتماعی نیازمند است

یک استاد اقتصاد تاکید دارد که تا الگوی توسعه در ایران تدوین نشود، خلاصی در کار نیست و هر کسی که می‌خواهد رییس‌جمهور شود باید طبقه‌ی متوسط ایران را دریابد.
۱۴۰۱/۷/۱۹ - ۸ : ۱۳

دهه هشتادی‌ها در خیابان چه می‌خواهند؟

حتی خوش‌بین‌ترین ناظران هم نمی توانند کتمان کنند که ایران در سه هفته اخیر، کانون التهابی عمیق بوده که تاثیرات و تاثرات خود را بر همه طیف‌های جامعه (با افکار و سلایق مختلف) گذاشته است. در این میان، که دامنه بحث‌های موافق و مخالف، از رسانه‌های وابسته به بیگانه تا رسانه‌های داخلی را درنوردیده، شاهد این هستیم که در درون طبف وفاداران نظام و اصولگرایان قدیمی هم نوع واکنش‌ها بعضا بسیار متفاوت و اختلافات فاحش است.
۱۴۰۱/۶/۲۷ - ۱۹ : ۴۹

آیا گرفتن فاکتور طلا اهمیت دارد؟

اصولا وقتی طلا می‌خرید، فروشنده به همراه طلا، فاکتوری نیز به شما می‌دهد؛ آیا گرفتن فاکتور طلا اهمیت دارد؟
۱۴۰۱/۴/۲۵ - ۱۱ : ۱۱

سقوط ارزش یورو تا کجا پیش خواهد رفت؟

تحلیلگران شرکت سرمایه‌گذاری Allianz Global Investors بر این باورند که ارزش دلار در کوتاه مدت در برابر یورو «البته با سرعت کمتر» به افزایش خود ادامه خواهد داد. در حالی که آنان استدلال می‌کنند ممکن است دلار بعدا سقوط کند معتقدند اگر اقتصاد جهانی ضعیف یا وارد رکود شود دلار به طور کلی به شدت حمایت می‌شود.
۱۴۰۱/۴/۲۵ - ۱۱ : ۸

اندیشکده آمریکایی: اسرائیل جای واشنگتن می خواهد با ایران بجنگد

الدار ممدوف Eldar Mamedov- اندیشکده ریسپانسیبل استیتکرفت برای کوئینسی/ ویژگی انحصاری تندروهای ضد ایران در واشنگتن همان اشتیاق بی پایان آنها برای جنگ با ایران است. آخرین بروز این اشتیاق هم در نوشته عضو ارشد بنیاد دفاع از دمکراسی یعنی رویِل گِرِشت Reuel Gerecht با عنوان 'لحظه اسرائیلی' دیده می شود. او تلاش دارد همان تصویر کلیشه ای را از ایران ارائه دهد که یک رژیم توسعه طلب بر آن حاکم است که هیچ مصالحه ای با آن ممکن نیست.
۱۴۰۱/۴/۲۰ - ۰ : ۴۰

عامل افزایش آمار مبتلایان کرونا در کشور چیست؟

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تشریح شرایط فعلی کرونا در کشور و علل افزایش آمار بیماری، در عین حال نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بویژه در سفرهای تابستانی هشدار داد.
۱۴۰۱/۴/۲۰ - ۰ : ۳۸

عضو شوراى شهر: بازار تهران ناایمن است، هیچ موقع هم ایمن نمی‌شود

عضو شوراى شهر تهران گفت: همیشه در تمامى ادوار تذکراتى درباره بازار تهران داده شده اما طرح و لایحه جدیدى به شورا نیامده است.
۱۴۰۱/۴/۲۰ - ۰ : ۳۶

روایت مستندساز ایرانی از اوضاع این روزهای ژاپن

با «افشین والی نژاد» روزنامه نگار و مستندساز ایرانی که 20 سال از زندگی اش را در ژاپن گذارنده، درباره ترور شینزو آبه گفتگو کرده ایم.
۱۴۰۱/۴/۸ - ۱۰ : ۱۹

هند، مرکز اسلام هراسی جهان

فرحان مجاهد چاک-دیلی صباح/ اسلام هراسی در هیچ کجای جهان به اندازه امروز هند به شکل خطرناک بروز نکرده است. خالد بیدون، اندیشمند و کارشناس برجسته اسلام هراسی، کشور هند را مرکز اسلام‌هراسی جهانی توصیف کرده و این نه فقط به علت فراوانی حملات اسلام‌ هراسانه یا میزان خشونت علیه مسلمانان بلکه میزان شدت آن در هند است. حمایت از اسلام‌هراسی در عالی‌ترین نهاد سیاسی کشور از سوی دیده‌بان حقوق بشر مستند شده و مسلمانان هند نمی توانند به مراجع قضایی، پلیس یا هر مقام قانونی دیگر رجوع کنند .
۱۴۰۱/۴/۸ - ۱۰ : ۱۸

غوغای دو ایرانی در عراق

ایران و عراق به‌عنوان دو همسایه در غرب آسیا، مراودات زیادی داشته و دارند؛ این به‌واسطه خط مرزی حول‌ محور اقتصادی چرخیده و دو طرف تلاش کرده‌اند این ارتباط را حفظ کنند. در کنار این موضوع، عراق برای ایرانی‌ها به‌عنوان یک کشور مذهبی هم قابل احترام است و سالانه علاقه‌مندان زیادی از ایران به سمت همسایه غربی گاهی با پای پیاده حرکت می‌کنند.