مطالب حوزه برگزیده

۱۴۰۱/۴/۸ - ۱۰ : ۱۷

گزارش کمیسیون عمران در رابطه با ‫عوامل اصلی حادثه قطار مشهد - یزد

کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گزارش مربوط به بررسی سانحه قطار مسافری مشهد - یزد، ضمن بیان عوامل مرتبط با این حادثه همچون عوامل سازمانی، فنی‌، محیطی و انسانی و عدم انجام وظیفه درست محافظین راه‌ها، به این موضوع اشاره کرد که «هرچند حضور بیل مکانیکی یکی از عوامل اصلی حادثه محسوب می‌شود ولیکن سوال اصلی این است که چرا بیل مکانیکی متعلق به پیمانکار خط در حریم خط ریلی قرار می‌گیرد و چرا کسی از این امر جلوگیری نمی‌نماید؟»
۱۴۰۱/۴/۶ - ۴ : ۳۲

تهران، فرسوده‌ترین شهر ایران

با گذشت حدود یک ماه از حادثه تلخ ریزش ساختمان متروپل در آبادان که منجر به فوت تعدادی از هموطنان‌مان شد و علت حادثه نیز تخلفات محرز سازنده بنا در خودداری از دریافت مجوز و رعایت اصول ایمنی بود، پلیس پیشگیری انتظامی کل کشور وارد بحث نظارت بر ایمنی ساختمان‌ها و همچنین روند ایمن‌سازی یا تخلیه‌ ساختمان‌های ناامن در اقصا ‌نقاط کشور شد.
۱۴۰۱/۴/۴ - ۸ : ۴۷

متروپل در شهر ری

مهفام سلیمان‌بیگی/ «زمین زیر ساختمان‌های مسکونی شهرری خالی شده است»؛ این پیام هشدار را یک چاه‌کن با فیلم‌برداری موبایلی از زیر سطح زمین نشان می‌دهد.
۱۴۰۱/۳/۳۰ - ۷ : ۵۸

کاهش معنادار جمعیت دانشجویان لیسانس در کشور

جمعیت دانشجویان لیسانس به تبع کاهش جمعیت جوان، رو به کم شدن است. زمانی جمعیت جوان ما بالا بود و از طرف دیگر دانشگاه‌های دولتی کم بودند که رقابت بر سر کنکور را داغ کرده بود. ما باید دانشگاه‌های دولتی با کیفیت به‌ویژه در سطح کارشناسی ایجاد کنیم تا اگر کیفیت بیشتری پیدا کرد به مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری برسد.
۱۴۰۱/۳/۲۰ - ۲۳ : ۳۲

افتتاحیه نمایشگاه آثار نفیس بانوان سرپرست خانوار

عصر جمعه افتتاحیه نخستین نمایشگاه آثار نفیس بانوان «سرپرست خانوار و معلول» با حضور دکتر محمد جواد شوشتری مدیر عامل خیریه متوسلین امام رضا،محمد مسلمی کارگردان عمو فیتیله ای ها وجمعی از اصحاب رسانه در گالری هم نمک برگزار شد.