آخرين مطالب

۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۷ : ۲۹

سقوط آزاد اقتصاد ایران در دهه ۹۰

گرچه یکی از شعارهای اصلی دولت یازدهم در سال ۹۲ افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در اقتصاد و ایجاد رونق اقتصادی از این طریق بود، اما و براساس آمارهای منتشرشده از سوی نهادهای بین‌المللی از جمله آنکتاد، وضعیت جذب سرمایه‌های خارجی در دولت یازدهم و دوازدهم نه‌تنها روندی صعودی نداشته، بلکه نسبت به دولت قبل کاهش محسوسی را تجربه کرده است.
۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۷ : ۲۹

میدل ایست: کشورهای عربی از طریق راه آهن ایران به چین می رسند

بخش عربی پایگاه میدل ایست نیوز نوشت: کشورهای عربی با تکمیل خط راه‌آهن شلمچه - بصره می‌توانند از طریق ایران به چین برسند.
۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۷ : ۲۸

آشفته‌بازار لاستیک خودرو

کاهش قدرت اقتصادی و افزایش قیمت‌ها اقشار متوسط و ضعیف را به سمت لاستیک دست‌دوم سوق داده و با این قیمت‌ها فضا برای تقلب مهیا شده است. کارگاه‌های حاشیه‌ای تهران لاستیک‌های صاف را می‌خرند و عاج جدید می‌چسبانند و به اسم لاستیک دست‌دوم خارجی در میدان شوش به‌فروش می‌رسانند. حتی لاستیک‌هایی که تاریخ انقضای آنها سررسیده است را با فرز و دستگاه‌های حرارتی تاریخ جدید می‌گذارند.
۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۷ : ۲۷

کن: همکاری چین و روسیه حد و مرزی ندارد

فرمانده ستاد مدیریت کرونا تهران با اشاره به ارتباط میان مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا با آلودگی هوا، بر لزوم اتخاذ تصمیمات موثرتر تاکید کرد.
۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۷ : ۲۷

جزئیاتی از وضعیت تجارت ماسک ایران در 8 ماهه ابتدایی سال

اتاق بازرگانی تهران جزئیاتی از وضعیت تجارت ماسک ایران در هشت ماهه ابتدایی سال جاری ارائه کرده که نشان از حضور بسیار کمرنگ کشور در این بازار گسترده دارد.
۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۷ : ۲۶

هشدار صریح سردار حاجی‌زاده به کشورهای حاشیه خلیج فارس

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی برای هیچ کجا امنیت نیاوردند، گفت: در اینجا هم اگر اتفاقی رخ دهد و جنگی صورت بگیرد، برای ما پایگاه آمریکا با کشور میزبانش تفاوتی ندارد.
۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۷ : ۲۵

ترامپ و دستور کارِ بحران‌سازی برای دولت بایدن

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را باید اتفاقی خاص و ویژه در تاریخ سیاسی این کشور به حساب آورد. در این سال، دونالد ترامپ رئیس جمهور مستقر آمریکا نتوانست برای دومین دوره پیاپی در انتخابات ریاست جمهوری کشورش پیروز شود و در نتیجه، کرسی ریاست جمهوری را به رقیب خود از حزب دموکرات یعنی جو بایدن واگذار کرد. امری که ترامپ را وارد باشگاه روسای جمهور تک دوره‌ای ایالات متحده آمریکا نمود و به زعم بسیاری، به دوره‌ای از تنش و ماجراجویی در عرصه سیاست داخلی و خارجی آمریکا خاتمه داد.
۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۷ : ۲۴

احتمال گستاخی دیگری از سوی دشمن وجود دارد

«فؤاد ایزدی» کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه صبح‌نو، با اشاره به تهدیدات نظامی آمریکا و هشدارهای قاطع ایران در این باره عنوان کرد: ذهنیتی در واشنگتن در حال شکل‌گیری و اجماع است و تصور آن‌ها این است که آقای روحانی نگاه و علاقه‌ای مثبت به برجام و حفظ آن دارد. به تعبیری نگاه ناموسی به برجام دارد و در تلاش است تا برجام کاملا برهم نخورد.
۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۱۸ : ۱

زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی مشخص شد

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که نتایج هشتمین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی دهه اول بهمن ۹۹ اعلام می‌شود.
۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۱۸ : ۱

سونی تولد پلی‌استیشن ۵ را متفاوت جشن می‌گیرد

اگر شما هم مثل برخی از افراد رنگ سفید کنسول پلی‌استیشن ۵ را دوست ندارید، خبر خوب این است که یک شرکت قصد دارد تا به مناسبت «۳۰ سالگی برند پلی‌استیشن، تعداد محدودی از کنسول‌های نسل جدید سونی را با رنگ مشکی و طراحی پلی‌استیشن ۲ ارائه دهد. لازم به ذکر است که این موضوع هیچ ارتباطی با شرکت سونی ندارد و کاملاً یک طرح غیر رسمی است.
۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۱۸ : ۱

مخالفت آمریکا با تامین بودجه سازمان ملل به بهانه ایران

نماینده آمریکا در سازمان ملل با مطرح کردن مسئله 'عدم حمایت سازمان ملل از تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران' با طرح تامین بودجه این سازمان در سال ۲۰۲۱ مخالفت کرد.
۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۱۸ : ۱

روایتی از تاریخ سینما در کنار روایت زندگی هیچکاک

آلفرد هیچکاک در زمان حیاتش چندان اهل بازگویی و روایت زندگی شخصی خود نبود و دونالد اسپوتو پس از مرگ این هنرمند دست به نگارش کتاب «نیمه تاریک نابغه» و زندگی‌نامه این هنرمند زد.
۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۷ : ۳۳

محصولات برنده و بازنده گوگل در سال ۲۰۲۰

۲۰۲۰ برای گوگل سال جالبی بود. این شرکت بعد از عرضه‌ی نخستین گوشی پرچم‌دار خود در سال ۲۰۱۹، در سال ۲۰۲۰ تصمیم گرفت به طور کلی توسعه‌ی گوشی‌های پرچم‌دار را کنار بگذارد. گوشی‌های پیکسل ۴a، پیکسل ۴a 5G و پیکسل ۵ از تراشه‌های سری ۷۰۰ اسنپدراگون بهره می‌برند و با احتساب دوربین‌های سلفی، هر سه گوشی در مجموع از ۸ دوربین بهره می‌برند. در ادامه به گوشی‌های برنده و بازنده‌ی گوگل در سال ۲۰۲۰ می‌پردازیم.
۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۷ : ۳۳

سینما در هفته ای که گذشت؛ از فوت یک سینماگر تا افزایش فیلم‌های متقاضیِ حضور در جشنواره فجر ۳۹

با نزدیک شدن به برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر تب و تاب فیلمسازان با وجود کرونا برای حضور در آن، بیشتر می‌شود. در ادامه این گزارش به مهمترین اخبار سینمای ایران در هفته گذشته می پردازیم:
۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۷ : ۳۳

عده‌ای دوست ندارند قیمت‌ها کاهش یابد

قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت باز هم خبرساز شده و چالش تازه‌ای دربازار خودرو ایجاد کرده است. در حالی که در هفته‌های اخیر طرح‌های متفاوتی از سوی دولت و مجلس برای بازار خودرو مطرح بود ناگهان شورای رقابت وارد گود شد و فرمول تازه‌ای را برای ۱۸ خودرو بازار تعیین کرد.
۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۷ : ۳۳

10 گوشی جذاب که در سال 2021 می آیند

به اولین روز سال جدید میلادی 2021 خوش آمدین. سال 2020 با تمام خوبی ها و بدی هایش بالاخره تمام شد! امیدواریم سال 2021 بسیار بهتر از 2020 رقم بخورد و اتفاقات بهتری در این کره خاکی شاهد باشیم. در سال جدید انتظار معرفی گوشی های بهتر، ابتکاری و هیجان انگیزی رو داریم که در این مطلب قصد داریم به آن ها بپردازیم. از آیفون 13 گرفته تا گوشی رول شونده ال جی!
۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۷ : ۳۲

اصابت گلوله به هواپیمایی در فرودگاه بیروت

خبرگزاری رسمی لبنان از اصابت گلوله به یک فروند هواپیما در فرودگاه بیروت پایتخت این کشور همزمان با برگزاری جشن سال نو میلادی خبر داد.