آخرين مطالب

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۱۸ : ۴۵

آیت الله مصباح: با همان نگاه اول، متوجه شدم شریعتی انحرافات ریشه‌ای دارد

مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی نظر مثبتی نسبت به آرای دکتر شریعتی نداشت و معتقد بود دکتر دچار «انحرافات ریشه‌ای» در زمینه اسلام‌شناسی است. او دیدگاهش درباره شریعتی را در مصاحبه با موسسه امام خمینی این‌طور تشریح کرده است:
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۱۸ : ۴۵

آخرین اخبار از همکاری‌های ایران و روسیه برای تولید واکسن کرونا

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اظهار کرد: علیرغم اعلام آغاز فاز نخست تست انسانی نخستین واکسن ایرانی کرونا، ایران تمامی واکسن‌های تولیدی از جمله واکسن روسبه را مد نظر داشته و واکسن اسپوتنیکV را هم در دست مطالعه دارد.
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۱۸ : ۴۴

جانسون در سودای نخست‌وزیری پسابرگزیت

«بوریس جانسون»، نخست‌وزیر انگلیس در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «بی‌بی‌سی» از قصد خود برای ابقا در این سمت بعد از توافق برگزیت خبر داد.
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۷ : ۴۶

گنج سیاهی که به «پول سیاه» فروختیم

در حالی ۹۵درصد سیمان، ۹۰درصد فولاد و ۶۲درصد برق دنیا با زغال سنگ تولید می شود و چین به تنهایی ۳.۲ میلیارد تن زغال سنگ تولید می‌کند، که مسئولان باتدبیر، علیرغم ۱۴میلیارد تن ذخیره این گنج سیاه در ایران ، از هیچ تلاشی برای نابودی این معادن دریغ نکردند.
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۷ : ۴۶

انتقام‌ گیری اینترنتی بعد از جدایی از همسر و نامزد

دو مرد جوان که در ماجراهای جداگانه بعد از جدایی از همسر و نامزد خود دست به انتقام‌گیری اینترنتی زده بودند، دستگیر شدند.
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۷ : ۴۶

ناگفته‌هایی از ارتباط آیت الله و حاج قاسم

محسن هاشمی گفت: رفت و آمدهای زیادی بین حاج قاسم سلیمانی و آیت الله هاشمی رفسنجانی برقرار بود و من در جای جای خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی می بینم که ایشان در خصوص تیزهوشی حاج قاسم و تسلط ایشان نسبت به اوضاع نوشته اند.
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۷ : ۴۵

تصویری از کلاس مجازی «عادل فردوسی پور» در دانشگاه

تصویری از کلاس مجازی عادل فردوسی پور در دانشگاه ببینید.
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۷ : ۴۵

بارش باران و برف در شمال کشور؛ هواشناسی: به ارتفاعات صعود نکنید

سازمان هواشناسی از بارش باران و درارتفاعات برف در استان‌های ساحلی دریای خزر و شمال شرق کشور و کاهش دما در نیمه شمالی، شرق و جنوب شرق کشور خبر داد و ضمن ارایه توصیه‌های کشاورزی تاکید کرد: به ارتفاعات صعود نکنید.
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۷ : ۴۵

سازمان بازرسی قیمت خودرو را کاهش داد

هرچند مصوبه اخیر شورای رقابت برای قیمت‌گذاری خودروها باعث به هم خوردن ثبات نسبی بازار خودرو شد اما مخالفت سازمان بازرسی با این مصوبه و در نتیجه عدم ابلاغ قیمت‌های جدید باعث شد رشد دوباره قیمت‌ها در بازار متوقف شود و نرخ‌های بازار به حالت قبل از مصوبه بازگردد.
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۷ : ۴۵

انتقاد دبیرکل پیشین بورس از مداخلات بورسی

دبیرکل پیشین بورس اوراق بهادار تهران بر این باور است که نتیجه سلب امکان رقابت از تولیدکنندگان و شرکت‌ها از طریق مداخلات دستوری، کاهش حاشیه سود شرکت‌ها است که موجب می‌شود مردم به‌ عنوان سهامداران شرکت‌ها، زیان‌دیدگان اصلی باشند.
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۷ : ۴۵

عرضه 'تراکتور' ۲ برابر قیمت واقعی در بازار آزاد

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان‌ ماشین آلات کشاورزی عرضه تراکتور سهمیه بندی و ساختار شبکه توزیع را علت اصلی دلال بازی اعلام کرد.
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۷ : ۴۵

تولید تراشه‌های 3 نانومتری TSMC و سامسونگ به تعویق افتاد

بر اساس گزارشات اخیر فرآیندهای تولید FinFET کمپانی TSMC و GAA شرکت سامسونگ با مشکلاتی متفاوت اما بزرگ در زمینه توسعه فرآیند 3 نانومتری مواجه شده‌اند. بنابراین کمپانی‌های TSMC و سامسونگ بایستی توسعه فناوری 3 نانومتری را به تعویق بیندازند. بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده توسط TSMC امسال فرآیند 3 نانومتری کلیه تائیدیه‌های لازم را دریافت نموده و تولید آزمایشی تراشه‌های 3 نانومتری نیز کلید خواهد خورد. با این‌حال تولید انبوه این تراشه‌ها در سال 2022 آغاز خواهد شد.
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۷ : ۴۴

جانسون: اسکاتلند تا برگزاری همه‌پرسی یک نسل فاصله دارد!

نخست‌وزیر انگلیس می‌گوید اسکاتلندی‌ها قبلا در سال ۲۰۱۴ شانس خود را برای جدایی از انگلیس آزموده‌اند و برگزاری همه‌پرسی جدید به نسل بعدی آنها واگذار می‎شود.
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۷ : ۴۴

شیوا: رانت بازار خودرو را هدف گرفته‌ایم

تغییر فرمول قیمت‌گذاری خودرو از سوی شورای رقابت، این روزها محل مناقشه است و به گفته رضا شیوا، رئیس آن، این شورا اکنون محل انتقاد هم خودروساز و هم مردم است. رضا شیوا، رئیس شورای رقابت با حضور در برنامه «خط سود» به پرسش‌هایی پیرامون چرایی مقابله با آزادسازی قیمت خودرو و همچنین مدل تغییریافته فرمول قیمت‌گذاری خودرو و البته نگرانی در مورد زیان انباشته صنعت خودروسازی، پاسخ می‌دهد.
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۷ : ۴۴

مخالفت برخی سناتورهای جمهوریخواه با رد پیروزی بایدن در کنگره

چند سناتور جمهوری‌خواه دیروز یکشنبه با طرح شماری از هم‌حزبی‌هایشان جهت رد پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مخالفت کردند.
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۷ : ۴۴

نظر مشاور ترامپ درباره امکان محاکمه او به جرم ترور شهید سلیمانی

عضو هیات مشاوران رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با یک رسانه‌ عراقی به بررسی امکان محاکمه شدن دونالد ترامپ به دلیل جنایت ترور شهیدان سلیمانی و ابومهدی پرداخت.
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۷ : ۴۴

دلایل مسکوت ماندن FATF در مجمع تشخیص مصلحت

مصباحی‌مقدم از دلایل مسکوت ماندن FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام و موضوع نامه رئیس جمهور به رهبر انقلاب گفت.
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۷ : ۴۴

خاطر جمعی وزیر بهداشت بابت واکسن کرونای حجاج ایرانی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:‌ سازمان حج و زیارت نگرانی بابت واکسیناسیون زائران به عنوان یکی از شروط احتمالی عربستان نداشته باشد، زیرا حتما این کار را انجام می‌دهیم.