آخرين مطالب

۱۴۰۱/۴/۲۸ - ۱۲ : ۵۲

کاهش دوباره قیمت جهانی طلا با خیز دلار

طلا امروز سه‌شنبه با افزایش ارزش دلار و بازده اوراق قرضه و تاثیر آن بر جذابیت شمش، کاهش یافت و سرمایه‌گذاران منتظر نشانه‌های بیشتری در مسیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو هستند.
۱۴۰۱/۴/۲۸ - ۱۲ : ۵۲

هفته‌ای آرام برای قیمت نفت

قیمت نفت با حمایت از دلار مقدار کمی افزایش یافت اما ترس از رکود اقتصادی و احتمال اینکه تعطیلی گسترده در چین برای مبارزه با 'کووید -۱۹' ادامه یابد افزایش قیمت نفت خنثی شد.
۱۴۰۱/۴/۲۸ - ۱۲ : ۵۱

خودرو پس‌از خصوصی‌سازی

آنچه از ظواهر امر پیداست، فرآیند واگذاری سهام دولت در خودروسازی به سرعت در حال انجام است؛ با این شرایط اما خریدار اصلی همچنان در ابهام قرار دارد. اما آنچه بعد از خروج دولت از خودروسازی مورد توجه قرار می‌گیرد، کنار آمدن بخش خصوصی با موضوعاتی همچون داخلی‌سازی، ملی‌سازی، تولید، قیمت گذاری و دیگر مواردی است که با فشار دولت، خودروسازی با آن عجین شده است.
۱۴۰۱/۴/۲۸ - ۱۲ : ۵۱

رمزگشایی از رتبه جهانی اقتصاد ایران

اعلام رتبه 14 اقتصاد ایران به استناد گزارش صندوق بین المللی پول، در شرایطی است که مبنای محاسبه در این رتبه بندی نرخ ارز 4200 تومان است و با نرخ واقعی و البته بر مبنای روشی متفاوت، دو رتبه متفاوت دیگر برای اقتصاد ایران قابل محاسبه است.
۱۴۰۱/۴/۲۸ - ۱۲ : ۵۱

اولین قرارداد برقی بلند‌مدت ایران و عراق‌ امضا شد

وزیر نیرو با بیان اینکه ایران قدرت اول تولید برق غرب آسیا است، گفت: حرکت به سوی انعقاد قراردادهای راهبردی بلند مدت در بخش برق، یکی از محورهای دیپلماسی پویای منطقه‌ای دولت بوده که نتایج درخشانی را برای کشور به همراه داشته است.
۱۴۰۱/۴/۲۸ - ۱۲ : ۵۰

مسافران خارجی سرگردانِ بلیت هواپیما در ایران

دستور وزیر راه درباره توقف فروش دلاری بلیت پروازهای داخلی با مقاومت برخی شرکت‌های هواپیمایی روبه رو شده و بسیاری از مسافران و گردشگران خارجی را سرگردان کرده است.
۱۴۰۱/۴/۲۸ - ۱۲ : ۵۰

گشایش نماد معاملاتی جفت ارز ریال - روبل در بازار متشکل ارزی

مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی گفت: توافق ایران و روسیه برای توسعه همکاری‌های پولی و بانکی در گام اول عملیاتی می‌شود.
۱۴۰۱/۴/۲۸ - ۱۲ : ۴۹

بیت‌کوین رکود یک ماهه را پاک کرد

در حال حاضر ارزهای دیجیتال پیشرو بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در قیمت‌های خود ظاهری قوی نشان می‌دهند و توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب می‌کنند.
۱۴۰۱/۴/۲۸ - ۱۲ : ۴۹

ثبت نام پنج میلیون نفر در سامانه یکپارچه خودرو

براساس آمار جدید ­تا ساعت ۷ صبح امروز (سه شنبه ۲۸ تیر) ۵ میلیون و ۲۷۵هزار نفر در سامانه یکپارچه خودرو ثبت‌نام کرده‌اند.
۱۴۰۱/۴/۲۵ - ۱۱ : ۱۲

فضاسازی جدید رویترز درباره مذاکرات رفع تحریم‌های ایران

یک رسانه انگلیسی در گزارشی امروز جمعه فضاسازی‌ جدیدی درباره مذاکرات رفع تحریم‌های ایران مطرح کرده است.
۱۴۰۱/۴/۲۵ - ۱۱ : ۱۱

سقوط ارزش یورو تا کجا پیش خواهد رفت؟

تحلیلگران شرکت سرمایه‌گذاری Allianz Global Investors بر این باورند که ارزش دلار در کوتاه مدت در برابر یورو «البته با سرعت کمتر» به افزایش خود ادامه خواهد داد. در حالی که آنان استدلال می‌کنند ممکن است دلار بعدا سقوط کند معتقدند اگر اقتصاد جهانی ضعیف یا وارد رکود شود دلار به طور کلی به شدت حمایت می‌شود.
۱۴۰۱/۴/۲۵ - ۱۱ : ۱۰

تبِ کرونا داغ شد؛ افزایش شهرهای قرمز و نارنجی به ۵۰ شهر

طبق اعلام وزارت بهداشت، تعداد شهرهای قرمز و نارنجی به ۵۰ شهر افزایش پیدا کرد.
۱۴۰۱/۴/۲۵ - ۱۱ : ۱۰

رسانه اسرائیلی: تل آویو در مقابل ایران تغییر تاکتیک داده است؟

نوآ شمیر در روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت: اطلاعات آمریکا دو ماه پیش گفته بود که ایران ظرف دو هفته به قدرت آستانه هسته‌ای تبدیل خواهد شد. حتی اگر این پیش‌بینی کاملاً دقیق نبوده باشد، اما آشکارا نشان دهنده وضعیت فعلی است. با این حال و به هر دلیلی، رسانه‌های رادیویی و نشریات اسرائیل این ارزیابی را بصورت گسترده پوشش ندادند. بدون نظارت دیده شده در برجام، هیچ راهی نداریم که بدانیم آیا غنی‌سازی اورانیوم ایران به سطح ۶۰ درصد، ادعای تهران، یا شاید ۹۰ درصد، سطح مورد نیاز برای سلاح هسته‌ای رسیده است یا خیر
۱۴۰۱/۴/۲۵ - ۱۱ : ۹

آمریکا: انتظار نداریم عربستان تولید نفت خود را فوری افزایش دهد

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی دولت بایدن اعلام کرد که انتظار نداریم عربستان سعودی تولید نفت خود را فوری افزایش دهد.
۱۴۰۱/۴/۲۵ - ۱۱ : ۹

کرونا/ اولین علامت ابتلا به کرونا چیست؟

بنا به اطلاعات ۱۷هزار و پانصد نفری که در این هفته گفتند آزمایش‌ کرونای آنها مثبت بوده مشخص شده که مهمترین‌ترین نشانه‌ای که می‌تواند کووید باشد، گلودرد است.
۱۴۰۱/۴/۲۵ - ۱۱ : ۹

شبکه نسیم سانسور نام «وریا غفوری» را گردن رامبد جوان انداخت!

در پی حذف نام وریا غفوری ـ بازیکن فوتبال کشورمان ـ از برنامه «خندوانه»، روابط عمومی شبکه نسیم در اطلاعیه ای اعلام کرد، «این شبکه هیچ گونه محدودیت و ممنوعیتی در پخش اسامی فرد خاصی ندارد.»
۱۴۰۱/۴/۲۵ - ۱۱ : ۸

سیاستمدار آمریکایی: بایدن در حال کشاندن جهان به درگیری هسته‌ای است

عضو سابق کنگره و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشدار داد که بایدن در حال کشاندن جهان به سوی دیگری هسته‌ای ویران کننده است.
۱۴۰۱/۴/۲۵ - ۱۱ : ۸

واکنش نماینده مجلس به محدودیت در جستجوی گوگل: هر محدودیتی بد نیست

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس و از موافقان طرح صیانت در واکنش به قفل شدن تنظیمات جستجوی گوگل و بینگ اظهار داشت همیشه هر محدودیتی بد نیست. او با بیان اینکه رها بودن فضای مجازی خوب نیست اعتقاد دارد قانون‌مندی منجر به رشد جامعه و پیشرفت در کمال امنیت و آرامش می‌شود.
۱۴۰۱/۴/۲۵ - ۱۱ : ۸

اندیشکده آمریکایی: اسرائیل جای واشنگتن می خواهد با ایران بجنگد

الدار ممدوف Eldar Mamedov- اندیشکده ریسپانسیبل استیتکرفت برای کوئینسی/ ویژگی انحصاری تندروهای ضد ایران در واشنگتن همان اشتیاق بی پایان آنها برای جنگ با ایران است. آخرین بروز این اشتیاق هم در نوشته عضو ارشد بنیاد دفاع از دمکراسی یعنی رویِل گِرِشت Reuel Gerecht با عنوان 'لحظه اسرائیلی' دیده می شود. او تلاش دارد همان تصویر کلیشه ای را از ایران ارائه دهد که یک رژیم توسعه طلب بر آن حاکم است که هیچ مصالحه ای با آن ممکن نیست.
۱۴۰۱/۴/۲۵ - ۱۱ : ۷

الکاظمی: عراق هرگز به سکویی برای تهدید کشورهای همسایه تبدیل نمی‌شود

نخست وزیر عراق پیش از سفر به عربستان سعودی برای شرکت در کنفرانس جده تاکید کرد که عراق هرگز به سکویی برای تهدید کشورهای همسایه تبدیل نخواهد شد.