مطالب حوزه خبر ویژه

۱۳۹۹/۹/۱ - ۸ : ۱۰

اخترشناسان به دنبال کشف سیاره نهم!

جستجوی سیاره نهم (سیاره فرضی در منظومه شمسی) به یافتن نشانی از کم‌فروغ‌ترین باریکه‌های نور در یکی از تاریک‌ترین بخش‌های فضا ختم شده است.
۱۳۹۹/۹/۱ - ۸ : ۱۰

راز تغییر رنگ ماِه 'مشتری'

ناسا کشف کرد که اروپا، یکی از قمر‌های مشتری در تاریکی و همچنین در روشنایی می‌درخشد و تغییر رنگ می‌دهد.
دانشمندان حدس می‌زنند که پرتو‌هایی که از مشتری می‌آیند این قمر را با الکترون و سایر ذرات می‌پوشانند. ترکیبات سطح قمر اروپا نیز در واکنش به این تشعشعات، نور سبز، آبی و سفید بازتاب می‌دهند. آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا از یک طیف‌سنج - دستگاه سنجشی که می‌تواند نور را براساس رنگ ترکیبات آن تفکیک کند- استفاده کرده تا بازتابش‌های سطح یخی این قمر را اندازه‌گیری کند.
۱۳۹۹/۹/۱ - ۸ : ۱۰

واکسن کرونای آکسفورد هم ایمن اعلام شد

داده های آزمایش فاز 2 واکسن کووید-19 دانشگاه آکسفورد نشان داده است که این واکسن می تواند یک واکنش ایمنی قوی در افراد در سنین مختلف، به خصوص در افراد سالمند و در معرض خطر ایجاد کند.
۱۳۹۹/۹/۱ - ۸ : ۷

راهکاری جدید برای کاهش خطر ابتلا به کرونا در محیط کار

به نقل از Daily Mail، مقامات انگلیس پیشنهاد کرده اند که به منظور جلوگیری از ویروس کرونا، تهویه هوا به طور منظم انجام شود.
۱۳۹۹/۹/۱ - ۸ : ۷

شایع ترین آسیب کرونا که فکرش را نمی‌کنید

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد، ۷۰ درصد از قربانیان جوان کووید ۱۹ تا ۴ ماه پس از ابتلا به ویروس، دچار آسیب عضو هستند.
۱۳۹۹/۹/۱ - ۸ : ۶

شباهت شگفت‌انگیز بین ساختار جهان هستی و مغز انسان

مطالعات جدید دانشمندان خبر از کشف شباهت‌های بیشتری بین جهان هستی و مغز انسان می‌دهد. جهان هستی و مغز انسان به عنوان دو سیستم پیچیده، از نظر ساختار و اتصال بین اجزای آن شباهت‌های حیرت انگیزی با یکدیگر دارند.
۱۳۹۹/۸/۲۵ - ۹ : ۱۶

تاسیس درمانگاه امام رضا (ع) در شاخ آفریقا

قائدی از راهیابی مستند «شاخ افریقا» در جشنواره abu (اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه) سال ۲۰۲۰ در بخش مستند خبر داد.
۱۳۹۹/۸/۱۳ - ۱۵ : ۴۵

انتشار مقاله محقق دانشگاه صنعتی اصفهان در نشریه Advanced Materials با ضریب تاثیر 27

با انجام پژوهشی نوین درخصوص کامپوزیت­های تقویت شده با نانوذرات دوبعدی مکسین، مقاله مشترک دانشجوی دکتری مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان و پرفسور راجندر سینج وارما از دانشگاه پالاکی جمهوری چک، در نشریه معتبر بین المللی Advanced Materials با ضریب تاثیر 27.398 منتشر شد.
۱۳۹۹/۷/۲۹ - ۱۱ : ۱۹

حق ٢٥٠٠ عضو هیئت علمى و ٣٠ هزار کارمند دانشگاه آزاد پایمال شده

دکتر سوسن صفاوردی: اشکارترین تبعیض ها عدم همسانی حقوق اساتید این دانشگاه غیر انتفاعی با دولتی است که در سال ۹۹ برای دانشگاه دولتی درصد حقوق اختلاف فاحش تا صد را نشان میدهد، مطلبی که در نامه سرگشاده جمعى از اساتید خراسان رضوى به رهبری نیز به شکایت برده شده است و ذیل یک جدول، هم اختلاف فاحش حقوق اساتید در سال جاری و هم ساعات موظف بیشتر دانشگاه ازاد نسبت به دولتی در ان ترسیم شده است.
۱۳۹۹/۷/۱۲ - ۹ : ۳۷

سینمارو های حرفه ای بیشتر از آدم های عادی به سینما می روند

تهیه کننده برنامه حوض نقره ای معتقد است که سینمارو های حرفه ای بیشتر از آدم های عادی به سینما می روند.
۱۳۹۹/۷/۷ - ۸ : ۴۸

خرید و فروش داروهای سقط جنین ؛ نسخه‌های مرگبار دلالان ناصر خسرو

خرید و فروش داروهای سقط جنین به صورت غیر مجاز و بدون نسخه، تخلف و آسیبی است که سال‌های سال از وقوع آن زیر پوست شهر می‌گذرد.