مطالب حوزه خبر ویژه

۱۴۰۱/۵/۴ - ۵ : ۳۸

پاسخ دهی به بیش از ۶۶ میلیون استعلام از طریق تبادل برخط اطلاعات با دستگاه های متولی یا ناظر در سال گذشته

برای ارائه گزارش عملکرد و آشنایی بیشتر با این مجموعه به سلسله گفت و گوهایی پرداخته که در این راستا با دکتر بهرام حسن زاده مدیرکل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی به گفت و گو پرداختیم که در ذیل می خوانید.
۱۴۰۱/۵/۴ - ۵ : ۳۷

مضرات گیاهخواری طولانی مدت+ اینفوگرافیک

چندین نوع گیاه‌خواری وجود دارد که بسته به نوع آن، جهت‌گیری گیاه‌خواران در برابر حیوانات دامی و فراورده‌های دامی متفاوت است. اما گیاهخواری در کنار مزایایی که دارد، باعث ایجاد مشکلاتی در درازمدت برای بدن می‌شود.
۱۴۰۱/۴/۲۸ - ۱۳ : ۲۸

شش تاکتیک جدید مهار تورم

بررسی‌ها نشان می‌دهد تاکتیک‌های پولی برای مهار تورم فعال شده است. تنظیم نرخ بهره در بازار بین بانکی و عملیات بازار باز متناسب با شرایط اقتصادی، کنترل تسهیلات‌دهی و ترازنامه بانک‌ها متناسب با وضعیت سلامت بانک‌ها، کاهش اضافه برداشت‌بانک‌ها و تنظیم حجم ریپو، برخی از تاکتیک‌های به‌کارگرفته‌شده برای کنترل رشد نقدینگی و مهار تورم است. نکته قابل توجه این است که سیاستگذار پولی نظیر بانک‌های مرکزی دنیا باید برنامه خود را برای فعالان اقتصادی به شکل شفاف توضیح دهد و هدف‌گذاری تورم را تشریح کند.
۱۴۰۱/۴/۲۸ - ۱۲ : ۴۹

بیت‌کوین رکود یک ماهه را پاک کرد

در حال حاضر ارزهای دیجیتال پیشرو بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در قیمت‌های خود ظاهری قوی نشان می‌دهند و توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب می‌کنند.
۱۴۰۱/۴/۲۵ - ۱۱ : ۱۰

تبِ کرونا داغ شد؛ افزایش شهرهای قرمز و نارنجی به ۵۰ شهر

طبق اعلام وزارت بهداشت، تعداد شهرهای قرمز و نارنجی به ۵۰ شهر افزایش پیدا کرد.
۱۴۰۱/۴/۲۵ - ۱۱ : ۱۰

رسانه اسرائیلی: تل آویو در مقابل ایران تغییر تاکتیک داده است؟

نوآ شمیر در روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشت: اطلاعات آمریکا دو ماه پیش گفته بود که ایران ظرف دو هفته به قدرت آستانه هسته‌ای تبدیل خواهد شد. حتی اگر این پیش‌بینی کاملاً دقیق نبوده باشد، اما آشکارا نشان دهنده وضعیت فعلی است. با این حال و به هر دلیلی، رسانه‌های رادیویی و نشریات اسرائیل این ارزیابی را بصورت گسترده پوشش ندادند. بدون نظارت دیده شده در برجام، هیچ راهی نداریم که بدانیم آیا غنی‌سازی اورانیوم ایران به سطح ۶۰ درصد، ادعای تهران، یا شاید ۹۰ درصد، سطح مورد نیاز برای سلاح هسته‌ای رسیده است یا خیر
۱۴۰۱/۴/۲۵ - ۱۱ : ۹

کرونا/ اولین علامت ابتلا به کرونا چیست؟

بنا به اطلاعات ۱۷هزار و پانصد نفری که در این هفته گفتند آزمایش‌ کرونای آنها مثبت بوده مشخص شده که مهمترین‌ترین نشانه‌ای که می‌تواند کووید باشد، گلودرد است.
۱۴۰۱/۴/۲۰ - ۲ : ۸

در آخرین روز زندگی هیتلر چه گذشت؟

هیتلر هرگز فکر نمی‌کرد که مراسم ازدواجش در پناهگاه زیرزمینی «فوهرر بانکر» (Fuhrerbunker) در زیر باغ محل «صدارت عظمای رایش» در برلین برگزار شود. اما تانک‌های ارتش روس (Russian Army) به مرکز نزدیک شده و دیگر امن نیست که بالای زمین باشند.
۱۴۰۱/۴/۲۰ - ۲ : ۸

جشنواره اسرائیلی هنوز برای فیلم نیکی کریمی بلیت می‌فروشد!

«جشنواره اورشلیم هنوز بلیت‌فروشی و حضور فیلم «تا فردا» را متوقف نکرده است.»
۱۴۰۱/۴/۲۰ - ۲ : ۸

خواب آشفته اینترنت در ایران

دیلویت در گزارش اخیر خود (۲۰۲۲)، کاهش ۳۰ درصدی سرعت اینترنت را موجب کاهش ۱/ ۰درصدی تولید ناخالص ملی به‌صورت روزانه با اثرگذاری مستقیم بر ۱۰میلیون نفر جمعیت ارزیابی کرده است.
۱۴۰۱/۴/۲۰ - ۰ : ۴۲

سقوط جنگنده اف-18 از روی ناو آمریکایی

یک جنگنده اف-18 سوپرهورنت آمریکا روز جمعه به دلیل باد شدید در دریای مدیترانه از روی ناو یواس‌اس هری ترومن به دریا سقوط کرد.
۱۴۰۱/۴/۲۰ - ۰ : ۴۲

چگونه این میلیاردر «شی» را عصبانی کرد؟

میلیاردرهای مرتبط مانند شیائو با آغاز پاکسازی صورت گرفته از سوی «شی جین پینگ» در سال ۲۰۱۳ میلادی در معرض خطر قرار گرفتند زیرا آنان با چندین چهره برتر ارتباط داشتند. این روابط آنان را آسیب‌پذیر ساخت زیرا شی راه خود را از طریق کنار زدن مخالفان‌اش هموار ساخت.
۱۴۰۱/۴/۲۰ - ۰ : ۳۵

معایب ماشین صفر که اصلا به آن فکر نکرده‌اید!

اتومبیل صفر بهتر است یا کارکرده؟ سوالی که در هنگام خرید خودرو، ذهن بسیاری از مردم را درگیر خود می‌کند. استفاده از ماشین صفر کیلومتری که کسی از آن استفاده نکرده است، بسیار مهیج است. از طرفی دیگر قیمت‌های نجومی و بالای خودرو کار نکرده، چالش بزرگی به نظر می‌رسد. استفاده از خودرو صفر مزایا و چالش‌های خاص خود را دارد. موضوع مهمی که قبل از خرید اتومبیل صفر، باید به صورت کلی آن را بررسی کنیم.
۱۴۰۱/۴/۲۰ - ۰ : ۳۴

جوایز بازیگری از بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر حذف شد

بخش بین‌الملل چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر، بدون اعطای جوایز بازیگری برگزار خواهد شد.
۱۴۰۱/۴/۲۰ - ۰ : ۳۳

پدر پرجمعیت‌ترین خانواده جوان ایرانی را بشناسید

حجت الاسلام محمدمسلم وافی یزدی پدر پرجمعیت‌ترین خانواده جوان ایرانی متولد سال ۱۳۶۰ با ۱۳ فرزند، جوانترین پدر مشهور ایران است.
۱۴۰۱/۴/۱۴ - ۱۹ : ۳۵

پوستر فیلم کوتاه «راز یک هوس» رونمایی شد

پوستر فیلم کوتاه «راز یک هوس» که در آستانه حضور در فستیوال‌های بین المللی است، رونمایی شد.
۱۴۰۱/۴/۸ - ۱۰ : ۳۷

زن ها کمتر سفر می کنند

نفیسه آزاد، آزیتا تقوایی/ در گزارش گروه علی‌بابا که به‌تازگی منتشر شده است، یک تیتر توجهم را جلب می‌کند یا در‌واقع برایم جالب است اما عجیب نیست «امسال آقایان بیشتر سفر رفتند». جمله انگار به شکل اتوماتیک یک سؤال دیگر را پیش می‌کشد: «آیا در سال‌های دیگر زنان بیشتر سفر می‌رفتند؟». به‌ نظر می‌رسد جواب این سؤال را بتوان با نگاهی به وضعیت اجتماعی و اقتصادی زنان در مقایسه با مردان تخمین زد.
۱۴۰۱/۴/۸ - ۱۰ : ۳۷

دوئل مادام لوپن با جریان اصلی

در سال۲۰۱۷، پس از اینکه مارین لوپن، رهبر راست افراطی و متحدانش تنها تعداد انگشت‌شماری از کرسی‌ها را در انتخابات پارلمانی به‌دست آوردند، او سیستم رای‌‌گیری دو مرحله‌ای فرانسه را متهم کرد که با وجود بیش از یک میلیون رای به نفع آنها، حزبش را از پارلمان خارج کرده است. به نوشته روزنامه نیویورک‌‌تایمز، او با اشاره به کرسی‌‌هایی که حزبش در مجلس ملی، به‌دست آورد، با تلخی گفت: «ما هشت نفر هستیم. به نظر من ما به اندازه ۸۰نفر ارزش داریم.»
۱۴۰۱/۴/۸ - ۱۰ : ۳۷

احیای برجام و مخاطرات سه‌گانه

احمد زیدآبادی/ توافقنامه برجام در صورت احیای آن، به نظرم فضای حاکم بر کشور را تغییر می‌دهد؛ به‌طوری که به عنوان یک پیش‌شرط ضروری، می‌توان آن را نقطه آغازِ حرکت در جهت حل معضلات بنیانی جامعه ایرانی تلقی کرد.
۱۴۰۱/۴/۸ - ۱۰ : ۳۶

آماده شدن گروه هفت برای وارد کردن ضربه اقتصادی جدید به مسکو

محمدحسین لطف‌الهی/ رهبران گروه هفت کشور صنعتی در دومین روز از نشست این گروه در آلمان توافق کردند که به منظور افزایش فشارها علیه روسیه مجموعه‌ای از تنبیهات اقتصادی جدید شامل تعیین سقف قیمت جهانی برای محموله‌های نفت این کشور را در نظر بگیرند؛ ایده‌ای که برخی سیاستمداران و کارشناسان درباره عملی بودن آن اختلاف نظر دارند.