مطالب حوزه خبر ویژه

۱۴۰۱/۴/۸ - ۱۰ : ۳۶

تاریکخانه‌هایی در یک بازار مخفی!

از تاریکخانه بازاری به ارزش ۱۲میلیارد دلار هر بار خبر فسادی بزرگ درز می‌کند. بازاری که تقریبا سه‌برابر بزرگ‌تر از بازار داروست اما هرگز به پرسروصدایی بازار دارو نبوده و در حاشیه قرار گرفته است.
۱۴۰۱/۴/۸ - ۱۰ : ۳۶

ائتلاف‌سازی کاغذی

آندریاس کریگ/ اولین سفر بایدن به منطقه غرب آسیا در حالی صورت می‌گیرد که تنش‌ها تشدید شده اند؛ نیروهای ضدایرانی در خلیج فارس به همراه رژیم صهیونیستی، با هدف متقاعد کردن واشنگتن برای ترک مذاکرات هسته‌ای و تقابل مستقیم با ایران درحال لابی هستند، اما واقعیت این است که مسأله ایران راه حل نظامی ندارد.
۱۴۰۱/۴/۸ - ۱۰ : ۳۵

«ری را» کپی چینی یا محصول داخلی؟

روز یکشنبه 5 تیرماه 1401گروه صنعتی ایران خودرو با حضور سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صمت، از اولین کراس اوور ملی خود با نام «ری را» رونمایی کرد.
۱۴۰۱/۴/۸ - ۱۰ : ۳۵

بمب در جعبه روزنامه‌ها بود!

فرنیا عرب امینی/ معاون واحد تبلیغات حزب جمهوری بود. کار عکاسی و ضبط برنامه‌ها را برعهده داشت. آن روز هم مثل دیگر یکشنبه‌هایی که به دفتر حزب می‌رفت، قرار بود در جلسه حاضر باشد اما یک پیشامد باعث شد به جای جلسه راه خانه را پیش بگیرد. حسین شمسایی بازمانده دفتر حزب جمهوری است؛ کسی که امروز خاطره تلخ روز هفتم تیر را برایمان روایت می‌کند.
۱۴۰۱/۴/۸ - ۱۰ : ۳۵

اثر شدید شوک‌درمانی بر طبقه کم درآمد

تورم سالانه خوراکی‌ها در آستانه سه رقمی شدن است
۱۴۰۱/۴/۸ - ۱۰ : ۲۰

زندگی لرزان کارگران ساختمانی

دریا قدرتی‌پور/ عمله‌ها گفتند: «یکی افتاد». سرکارگر زد توی سرش. موهای سیاه و براق «محمود» به خاک آمیخته شده بود و رد خون، اریب روی پیشانی‌اش خط انداخته بود. آمبولانس آمد، محمود را برد. کار تعطیل نشد، اما همه محو سکوت معناداری شدند که با جیغ نامنظم بالابرها هر بار می‌شکست. این اولین بار نبود که یک کارگر مثل توت می‌افتاد و پخش زمین می‌شد. سرنوشت خیلی‌هایشان یا مرگ بود یا معلولیت.
۱۴۰۱/۴/۸ - ۱۰ : ۱۹

سیاست یک گام به پیش و یک گام به پس دیگر جواب نمی‌دهد

درحالی که بر اساس خبرهای منتشر شده در هفته جاری مذاکرات غیر مستقیم ایران و آمریکا با میانجگری اتحادیه اروپا در دوحه قطر برگزار خواهد شد، برخی از کارشناسان سیاسی معتقدند هستند، هیچ تضمینی برای به توافق رسیدن ایران و غرب وجود ندارد.
۱۴۰۱/۴/۸ - ۱۰ : ۱۸

مصائب جنگ اوکراین برای غزه

بحران غذایی غزه بدتر می‌شود، زیرا جنگ اوکراین به اقتصاد محاصره شده آن ناحیه ضربه سختی وارد می‌سازد.
۱۴۰۱/۴/۸ - ۳ : ۵۸

مذاکرات در قطر؛ تاریخ تکرار می شود؟

دولت اصولگرایان نسبت به دولت اصلاح طلبان و اعتدالگرایان، از اختیارات بیشتری برخوردار است.
۱۴۰۱/۴/۶ - ۵ : ۰

اطلاعاتی کلیدی از پرچمدار بعدی شیائومی منتشر شد

یک گوشی شیائومی جدید با شماره مدل 22071212AG در پلتفرم صدور گواهی FCC مشاهده شده تا اطلاعاتی کلیدی از آن افشا شود. این گوشی به احتمال زیاد Xiaomi 12T نام خواهد گرفت.
۱۴۰۱/۴/۶ - ۵ : ۰

دستگیری عاملان تبلیغ فرقه‌های نوظهور در جنگل‌ های گیلان

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان از دستگیری ۲۲ نفر از عاملان تبلیغ فرقه‌های نوظهور و منحط غربی در ارتفاعات ییلاقی شهرستان املش خبر داد.
۱۴۰۱/۴/۶ - ۴ : ۳۴

گوناگون/ ۲۰ واقعیت جالب و باورنکردنی برای ذهن های کنجکاو!

ما در دنیای عجیب و جالبی زندگی می کنیم و هر چه بیشتر درباره این دنیا اطلاعات پیدا کنیم بیشتر شیفته آن می شویم. اگر دوست دارید واقعیت های جالب و بامزه و در عین حال عجیب و باورنکردنی در مورد چیزها، افراد و مکان ها بدانید جای درستی آمده اید. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۲۰ واقعیت جالب، عجیب و باورنکردنی آشنا کنیم که علاوه بر سرگرم کنندگی، آموزشی نیز هستند.
۱۴۰۱/۳/۳۰ - ۱۱ : ۳۲

قیمت‌های ترسناک در بازار میوه

در دو سال اخیر و به ویژه در طول یک‌سال گذشته قیمت میوه افزایش لجام گسیخته‌ای داشته است، شاید اگر در سال‌های گذشته گفته می‌شد که در آینده‌ای نه چندان دور برای خرید چند قلم میوه باید بهای زیادی پرداخت کرد یا مثلا با 200 هزار تومان تنها دو نوع میوه می‌توان خرید، کسی باور نمی‌کرد، اما این موضوع غیرقابل باور این روزها به بخشی از زندگی روزمره مردم بدل شده است و اگر تنها یک‌بار هم به میوه فروشی سری بزنید متوجه خواهید شد که قیمت‌هایی که روی تابلوها نوشته شده به طرز عجیبی بالا رفته است.
۱۴۰۱/۳/۳۰ - ۱۱ : ۳۱

گشت ارشاد و زبان نرم

با گذشت بیش از 43 سال از انقلاب مردم ایران در سال 57 به نظرم دیگر زمان آن رسیده است که موضوع راهبردهای قهری در خصوص مقولات فرهنگی از جمله «حجاب» مورد بررسی قرار بگیرد و ارزیابی شود که این روش‌های سخت و سلبی آیا توانسته تاثیری در افکار نسل‌های مختلف ایرانی داشته باشد یا نه؟
۱۴۰۱/۳/۳۰ - ۱۱ : ۸

حضور مبهم تانک‌ها در جنگ‌های آینده

جنگ اوکراین، آسیب‌پذیری یگان‌های زرهی را در جنگ‌های مدرن به نمایش کشیده است
۱۴۰۱/۳/۳۰ - ۱۱ : ۷

بروکینگز: چرا احیای برجام تنها گزینه برای ایران و آمریکا است؟

اندیشکده آمریکایی در مقاله ای تاکید کرد که احیای برجام علیرغم کاستی ها تنها گزینه موجود است و در صورت عدم توافق، ایالات متحده نمی تواند فشار اقتصادی کافی ایجاد کند تا منابع موجود برای فعالیت های هسته ای، موشکی و منطقه ای ایران را تحت فشار قرار دهد.
۱۴۰۱/۳/۳۰ - ۱۱ : ۷

تحلیلگر مشهور آمریکایی: زمان پایان جنگ اوکراین فرا رسیده است

فرید زکریا-واشنگتن پست/ 'گیدئون رز' پژوهشگر در 'شورای روابط خارجی' و نویسنده کتاب عالی 'جنگ‌ها چگونه پایان می‌یابند' توضیح می‌دهد که ما احتمالا در میانه راه هستیم. او خاطرنشان می‌سازد که هر جنگی شبیه به یک بازی شطرنج با یک حمله نمایشی و یک دفاع شروع می‌شود. اگر در آن مرحله پیروزی قاطعانه‌ای حاصل نشود جنگ وارد مرحله میانی می‌شود که در آن هر دو طرف سعی می‌کنند طرف مقابل را از راه به در کنند تا در میدان نبرد به نفع خود به دستاورد‌هایی دست یابند.
۱۴۰۱/۳/۳۰ - ۱۱ : ۶

جهان آشفته‌ در آستانه تحولات جدید

علی انوزلا-العربی الجدید/ نمی‌دانم خوش‌شانس هستیم یا نه؛ زیرا در آستانه مرحله‌ای از دگرگونی‌های بزرگ زندگی می‌کنیم که جهان شاهد آن است و از بطن آن دنیای جدیدی متولد خواهد شد.
۱۴۰۱/۳/۳۰ - ۱۱ : ۵

صدری ها در انتظار شورش بزرگ عراق هستند؟

یک کارشناس مسائل عراق درباره کناره‌گیری مقتدی صدر و جریان او از عرصه سیاست، می‌گوید که درست است که صدری‌ها اعلام کردند از فعالیت سیاسی فاصله می‎گیرند، ولی هنوز دولت‌های استانی در چند استان بسیار مهم در اختیار صدری‌هاست؛ بنابراین جریان صدر در صحنه سیاست عراق هستند و تحلیل‌شان در این شرایط این است که در آینده نزدیک و کوتاه مدت یک شورش اجتماعی گسترده در عراق داریم. استراتژی‌شان این بود که این پیام صادر شود که صدری‌ها جزئی از طبقه سیاسی قدرت نیستند.
۱۴۰۱/۳/۳۰ - ۱۰ : ۴۳

طعمه بعدی کرملین مشخص شد؟

فرمانروای کرملین هشدار داد کشورهای همسایه در صورت تجاوز به اوکراین ممکن است به سرنوشت اوکراین دچار شوند.