مطالب حوزه خبر ویژه

۱۴۰۱/۱۱/۲۶ - ۱۵ : ۶

چرا پزشکان دیگر‌ پزشکی نمی‌کنند؟

میل به فعالیت پزشکان در جامعه سیر نزولی پیدا کرده است. این موضوع در حوزه‌های کودکان، عمومی و مامایی ملموس‌تر است که یکی از دلایل آن قیمت‌گذاری خدمات پزشکی است. در مقابل،تمایل به فعالیت در حوزه زیبایی رشد داشته است؛ چرا که «مشاطه‌گری» سود بیشتری دارد. اما خطر آن وجود دارد که در سال‌های آینده برای ساده‌ترین کارهای پزشکی مجبور به سفر به خارج از کشور باشیم.
۱۴۰۱/۱۱/۱۹ - ۱۲ : ۲۶

پدران و مادرانی که از شیوه های صحیح فرزند پروری مطلع نیستند

فیلم زندگی ما اگر سناریوی درست و کارگردانی حرفه ای و نقش آفرینی هنرمندانه ای نداشته باشدنمی تواند به فرجام و سرنوشت قابل قبولی دست یابد.
۱۴۰۱/۱۱/۱۷ - ۱۲ : ۵۳

آمریکا بالون چینی را بازیابی اطلاعاتی می‌کند

آمریکا اعلام کرده است که پنتاگون بالون چین را مورد بازیابی اطلاعاتی قرار خواهد داد.
۱۴۰۱/۱۱/۱۷ - ۱۲ : ۴۹

داستان پرهیجان کشاورزی ایرانی که مُبدع نخستین پمپ قلب مصنوعی جهان شد

دست‌های کوچک و زُمخت نوجوانی که روزگاری در روستای «ورکانه» همدان مشغول کشاورزی و باغبانی بود روزگاری دیگر موفق به ابداع نخستین پمپ قلب مصنوعی درون بدن انسان شد که کمک مهمی در مسیر توسعه فناوری قلب مصنوعی محسوب می‌شود. 'پروفسور موسیوند' انسانی خارق‌العاده و سخت‌کوش است که هیچ‌گاه از تلاش دست نکشید؛ حتی زمانی که در سن ۳۷ سالگی تحصیل در رشته پزشکی را آغاز کرد.
۱۴۰۱/۱۱/۱۷ - ۱۲ : ۱۵

واکنش کیهان به عدم حضور کیومرث پوراحمد در جشنواره؛ فیلم آخرش لنگ در هواست!

واکنش کیهان به عدم حضور کیومرث پوراحمد در جشنواره: او فیلمفارسی ساز است؛ فیلم آخرش هم لنگ در هواست
۱۴۰۱/۱۱/۱۷ - ۱۲ : ۱۴

رژیم صهیونیستی به اوکراین گنبد آهنین می‌دهد؟

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک مصاحبه اعلام کرد که در حال ارزیابی گزینه ارسال سلاح از جمله سامانه گنبد آهنین به اوکراین است.
۱۴۰۱/۱۰/۲۶ - ۱۱ : ۳۹

این قصه تکراری است

چند سالته ؟.چند ساله معتادی،چرا کارتن خواب شدی ؟چه پیامی داری برای جوان هایی که هم سن و سال خودت هستند و قصه زندگی ات را می خوانند؟
۱۴۰۱/۱۰/۲۵ - ۱۰ : ۱۸

توافق وین در چه شرایطی است

سیدجلال ساداتیان| مذاکرات ایران و غرب بر سر بازگشت به برجام در دولت فعلی از آنجا شروع شد که تهران این شرط را گذاشت که سپاه پاسداران از لیست تحریم‌های آمریکا خارج شود اما آمریکا اعلام کرد که لغو تحریم‌های سپاه ارتباطی به تحریم‌های برجامی ندارد و احتمالا منظور آنها این بود که این خواسته تهران نیازمند مذاکرات جدایی از برجام است.
۱۴۰۱/۱۰/۲۵ - ۹ : ۵۸

مخالفان «انتقال آب خلیج‌ فارس» چه می گویند؟

یک کارشناس محیط زیست معتقد است، شیرین کردن آب یکی از پرهزینه‌ترین، راه‌های انتقال آب است که سبب تولید آب خاکستری و برهم خوردن توان زیستی و اکولوژیکی مناطق مورد انتقال آب می‌شود.
۱۴۰۱/۱۰/۲۵ - ۹ : ۵۸

جنگ قدرت در نیرو‌های مسلح روسیه؟

سرگئی سوروویکین از ریاست نیرو‌های مسلح روسیه در اوکراین برکنار شد و والری گراسیموف جایگزین او شد. آیا جنگ قدرت در مسکو در جریان است؟
۱۴۰۱/۱۰/۲۵ - ۹ : ۵۳

تجربه شکست خورده بهار عربی

بررسی دلایل شکست بهار عربی در سالروز انقلاب تونس
۱۴۰۱/۱۰/۲۵ - ۹ : ۵۲

روایت 'شرق' از اخراج سریالی استادان دانشگاه‌ها

ماجرای اخراج استادان دانشگاه به امروز و دیروز محدود نمی‌شود و حالا دیگر می‌توان هر روز خبری از احضار و اخراج استادی شنید و حتی می‌شود پیش‌بینی کرد به‌زودی نام کدام استاد در گروه اخراجی‌ها می‌نشیند. مسئله‌ای که از سال گذشته بیشتر شد و از شهریور‌ شدت گرفت.
۱۴۰۱/۱۰/۲۵ - ۹ : ۵۱

یخبندان ریلیِ، ناوگان فرسوده

بررسی توقف لکوموتیو ها از شیراز تا مشهد
۱۴۰۱/۱۰/۲۵ - ۹ : ۵۰

بودجه 1402؛ سطح رفاه خانوارها کمتر می‌شود

دولت برای جبران کسری، پیش‌بینی کرده 185 هزار میلیارد تومان اوراق بفروشد
۱۴۰۱/۱۰/۱۵ - ۱۰ : ۳۳

دیر و زود دارد ، سوخت و سوز !

همه کاره دنیای خود نمی شویم و به این مار خوش خط و خال دل می بازیم.آن قدر شیفته و فریفته زرق و برق دنیا می شویم که چشم های دل مان از دیدن واقعیت های زندگی و حقیقت بودن مان در این چند صباح عمر باز می ماند ونگاه مان محو تماشای زیبایی های ظاهری می شوند.
۱۴۰۱/۱۰/۱۱ - ۹ : ۴۸

از شاخص‌های توسعه پایدار، ایجاد فرصت‌های برابر برای زنان و مردان و ارتقاء کیفیت زندگی زنان می‌باشد

زنان بی‌سرپرست، به طور معمول زنانی تحت عنوان سرپرست خانوار یا خود سرپرست هستند، که بدون حضور منظم و یا حمایت یک مرد بزرگسال، سرپرستی خانواده را به عهده دارند. زنان بد سرپرست زنانی هستند که از سوی همسرانشان ترک شده‌اند یا همسران و پدرانی دارند که هزینه زندگی خانواده را تامین نمی‌کنند و اعضای خانواده را مورد حمایت خود قرار نمی‌دهند.
۱۴۰۱/۹/۲۷ - ۱۰ : ۴۴

وضعیت تجهیزات دارویی همچنان در شوک است

این روزها کمبود تجهیزات پزشکی و دارو به مهمترین چالش در حوزه سلامت تبدیل شده اس . کمبود تجهیزات پزشکی پا به پای کمبود دارو پیش می رود و در انجام برخی اعمال جراحی تاثیر مستقیم گذاشته است.
۱۴۰۱/۹/۲۵ - ۱۲ : ۴۱

واقعیت این است که ما باید به قانون پای بند باشیم

حسرت می خورند و ای داد و ای وای ازدست تقدیر راه می اندازند که سرنوشت بلا سرشان آورده و فلک زده شده اند. یکی باید بگوید عزیز برادر ،وقتی از کنار هشدار «جاده لغزنده است ،آ رام برانید» رد می شدی حواست کجا بود که همه چیز را گردن تقدیر و سرنوشت می اندازی ؟.
۱۴۰۱/۹/۱۳ - ۱۱ : ۶

دوستش نداشتم،چندسال از من بزرگتر بود

دوستش نداشتم،چندسال از من بزرگتر بود. خدا بیامرزد برادرم را ،با زور کتک مجبورم کرد سر سفره عقد بنشینم وخیر سرم ازدواج کنم. از همان روز اول مشکل داشتیم. گفتم بچه دار بشویم درست می شود. اما درست نشد که نشد. خودش می داند علاقه ای به او ندارم. به در بی خیالی زده و کاری به کارم ندارد.وقتی می بینم حرف نمی زند و بی تفاوت است بیشتر حرصم در می آ ید. سرش داد می زنم و دق دلی ام را خالی می کنم. با تمام این وجود هیچ وقت فکر طلاق به سرم نزده است.
۱۴۰۱/۹/۸ - ۱۵ : ۱۰

اطلاعیه جدید درباره آب تهران؛ عبارت 'تهران تا چند روز آب دارد' درست نیست

شرکت آب منطقه‌ای تهران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: 'اعلام اینکه فقط چند روز آب برای مصرف تهران باقی مانده است مقایسه ای متناسب نبوده و بدون در نظر گرفتن تمامی شرایط است و چنین مقایسه ای صحیح نیست.'