مطالب حوزه خبر ویژه

۱۴۰۱/۹/۸ - ۹ : ۵۹

پیش بینی آینده بن سلمان بعد از سازش احتمالی با صهیونیست‌ها

یک مجله آمریکایی در گزارشی نوشت که عادی‌سازی روابط عربستان با اسرائیل پیامدهای منفی و نارضایتی سعودی‌ها را به دنبال دارد و ممکن است سرنوشتی مشابه انور سادات را برای محمد بن سلمان رقم بزند.
۱۴۰۱/۹/۸ - ۹ : ۵۸

چرا کرونا دوباره به چین بازگشت؟

اخیرا در چین، بیماری کرونا دوباره اوج گرفته است. همین مساله موجب شده است تا از زوایای گوناگونی به این شیوع مجدد نگریسته شود.
۱۴۰۱/۸/۳۰ - ۹ : ۲۶

ما زرنگ تر از همسایه مان هستیم؟

گوشی قاپی های تیزدستانه توسط سارقان موتورسوار یکی از موضوعاتی است که بخشی از اخبار صفحات حوادث را به خود اختصاص می دهد. پلیس هم از هر فرصتی استفاده می کند تا برای پیشگیری از وقوع این سرقت ها توصیه ای بازدارنده بدهد و شهروندان به قول ضرب المثل معروف گوشی دست شان باشد تا گوشی شان را دزد نبرد.
۱۴۰۱/۸/۱۱ - ۱۰ : ۱۵

سایه همدیگر را تیر باران می کردند

به تیپ و تار هم زده بودند و سایه همدیگر را تیر باران می کردند. پدرش که از شدت عصبانیت ،صورتش سرخ شده بود می گفت باید طلاق دخترم را بگیرم و یک گوشمالی درست و حسابی هم به این پسر بی سرو پا (داماد) بدهم تا بفهمد یک من ماست چه قدر کره می دهد.
۱۴۰۱/۸/۸ - ۱۰ : ۴۲

جنسیت ممنوع

موضوع ممنوعیت اسم خانمها بر روی اطلاعیه های مجالس ترحیم، مجددا خوراکی برای شبکه های مجازی شد، که اگر انتشار این خبر تنها منعکس کننده فکر یک مقام حقیقی بود، کمی تلخی اینهمه تحجر را کم میکرد.
۱۴۰۱/۷/۲۶ - ۱۰ : ۸

آینده ای نامعلوم برای کودکان طلاق

یک فعال حقوق بشر در خصوص کودکان طلاق و مسایل حقوقی آنها با بیان اینکه افزایش آمار طلاق در کشور بسیار نگران کندده است، گفت: امروزه این معضل اجتماعی به عنوان یک زنگ خطر به صدا در آمده است.
۱۴۰۱/۷/۲۵ - ۸ : ۶

ولخرجی،بلند پروازی ،رویا و خیال واهی

ولخرجی،بلند پروازی ،رویا و خیال واهی گاهی آتشی به پا می کنند که سرنوشت یک نفر رابه تاراج می دهند و آن چه برجای می ماند خاکستر حسرت است. افراد زیادی را می بینیم و یا می شناسیم که به خاطر غرور بی جا،چشم و هم چشمی های نا بجا،زیاده خواهی های جا به جا ،به ناکجا آ باد زندگی می رسند و روزگار خود را سیاه می کنند.
۱۴۰۱/۷/۱۹ - ۱۰ : ۴۴

یک جامعه شناس: برخوردهای «سلبی» جوابگوی نسل جدید معترضان نیست

سیامک زند رضوی، جامعه‌شناس با تاکید بر اینکه برخوردهای سلبی دولتمردان نمی‌تواند راهگشای حل بحران‌ها و اعتراض‌های عمومی در جامعه باشد.
۱۴۰۱/۷/۱۹ - ۹ : ۷

سه سناریوی احتمالی درباره پیکربندی نوین قدرت جهانی

رابرت کاپلان روزنامه نگار و نویسنده سرشناس آمریکایی-فارن افرز| جنگ‌ها لولا‌های تاریخی هستند و جنگ‌های نادرست، زمانی که به عنوان نقطه اوج افول ملی کشور‌ها عمل می‌کنند می‌توانند کشنده باشند.
۱۴۰۱/۷/۱۹ - ۸ : ۲۲

اندیشکده آمریکایی مطرح کرد: پیامدهای بلاتکلیفی مذاکرات

جیمز ام. دورسی-ریسپانسیپل استیت کرافت| بلاتکلیفی درباره توافق بین المللی سال 2015 که برنامه هسته ای ایران را محدود می کند، چشم انداز امنیت و ثبات بیشتر در خاورمیانه با یا بدون توافق را تار کرده است.
۱۴۰۱/۷/۱۸ - ۹ : ۳۳

از نرینگی تا مردانگی

جنسیت غالب بر انسانیت یکی از مواردی که دستاویز بسیاری از نظریه پردازان داخلی برای محکومیت نگاه غرب به زنان قلمداد میشود ٬نگاه جنسی و جنسیتی به زنان است٬که در موارد زیادی نیز صادق است. بر اساس این استدلال و نفی نوع نگاه جنسی به زنان ٬نه تنها در امور اجتماعی بلکه در تمامی حوزه ها ٬ انسان باید معیار قرار گیرد و از این منظر نگاه و فرصت ها بطور برابر زن ومرد را شامل شود.
۱۴۰۱/۷/۹ - ۱۶ : ۱۳

از نرینگی تا مردانگی

جنسیت غالب بر انسانیت یکی از مواردی که دستاویز بسیاری از نظریه پردازان داخلی برای محکومیت نگاه غرب به زنان قلمداد میشود ٬نگاه جنسی و جنسیتی به زنان است٬که در موارد زیادی نیز صادق است. بر اساس این استدلال و نفی نوع نگاه جنسی به زنان ٬نه تنها در امور اجتماعی بلکه در تمامی حوزه ها ٬ انسان باید معیار قرار گیرد و از این منظر نگاه و فرصت ها بطور برابر زن ومرد را شامل شود.
۱۴۰۱/۶/۲۷ - ۱۹ : ۵۱

وزیر راه: احتمال بازگشایی مرزها وجود دارد

وزیر راه و شهرسازی از پیگیری برای افزایش پروازهای اربعین با همکاری نیروهای مسلح خبر داد و با بیان اینکه ظرفیت جابجایی حداکثر 120 هزار نفر است، گفت: ستاد مرکزی اربعین مسئول برگزاری مراسم اربعین است و امروز صبح در خصوص اعزام مسافران از طریق اتوبوس صحبت شد. در رابطه با استرداد مبالغ بلیت ها اعلام کردند که فعلا دست نگه دارید چون احتمال بازگشایی وجود دارد. بنابراین وزارت راه وشهرسازی تابع دستورات ستاد اربعین است.
۱۴۰۱/۶/۲۷ - ۱۹ : ۵۱

حاشیه‌های عزل یک مدیر بلندپایه در شهرداری تهران

نورا حسینی| هنوز سرانجام رسیدگی به پرونده شهردار ناحیه‌ای که قهرمان فسادستیزی در شهرداری تهران شد و چهره خونی‌اش که گفته می‌شد بر اثر مبارزه با متخلفان ساختمانی است، مشخص نشده، مدیری که گفته شد خودزنی کرده است.
۱۴۰۱/۶/۲۷ - ۱۹ : ۵۱

پای خانه‌های 55 متری به طرح مسکنی دولت باز شد

بر اساس اطلاعات به دست آمده از مصوبات معاونت معماری و شهرسازی، تراکم نفر در هکتار در نهضت ملی مسکن برخی استان‌ها تناسبی با گفته‌های رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی ندارد و ضرورت دارد هر چه سریع‌تر این تصمیمات سلیقه‌ای اصلاح شود.
۱۴۰۱/۶/۲۷ - ۱۹ : ۵۱

تصمیم جدید هند در خصوص صادرات برنج

هند به عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده برنج جهان، ارسال برنج شکسته را به خارج از کشور ممنوع کرده و برای انواع دیگر برنج عوارض ۲۰ درصدی وضع کرده است.
۱۴۰۱/۶/۲۷ - ۱۹ : ۵۰

آغاز دوره چارلز نامحبوب

محمد حسین باقی| «الیزابت آلکساندرا مری ویندزور» ملکه بریتانیا و صاحب تاج و تخت این کشور، در سن ٩٦سالگی درگذشت.
۱۴۰۱/۶/۲۷ - ۱۹ : ۴۹

بزودی ترانزیت در جاده باجگیران راه اندازی می شود

سفیر ایران در ترکمنستان از راه اندازی مجدد ترانزیت در جاده باجگیران خبر داد.
۱۴۰۱/۶/۱۷ - ۰ : ۷

تشکیل اولین جلسه شورای مرکزی خانه احزاب با حضور و دعوت ریاست موقت مجمع عمومی خانه احزاب ایران

اولین جلسه شورای مرکزی خانه احزاب توسط دبیرکل حزب موتلفه و رییس موقت مجمع عمومی خانه احزاب اقای بادامچیان دعوت و تشکیل می شود.
۱۴۰۱/۵/۲۵ - ۱۷ : ۳۴

زور تلویزیون

حق پخش تلویزیونی برای فوتبال ایران به بحرانی جدی تبدیل شده است. در شرایطی که بسیاری از باشگاه‌های ایرانی به‌ویژه دو باشگاه مطرح استقلال و پرسپولیس، سال‌های زیادی است با مشکلات اقتصادی و بدهی‌های سرسام‌آور مواجه هستند، مطالباتشان برای دریافت حق‌ پخش تلویزیونی به مشکل برخورده است.