مطالب حوزه خبر ویژه

۱۴۰۱/۵/۲۵ - ۱۷ : ۳۴

بازماندگان از تحصیل؛ 970 هزار یا 600 هزار کودک؟

طی یک سال گذشته، مسوولان قدیم و جدید وزارت آموزش و پرورش با ارایه آمارهای متفاوت از تعداد بازماندگان یا تارکان تحصیل که صرفا در شکل ظاهری متفاوت هستند، به یک تناقض جدی در اطلاع‌رسانی دامن زده‌اند و به نظر می‌رسد تلاش‌ها در این وزارتخانه متولی به بسترسازی و ارایه تحصیلات عمومی رایگان به تمام جمعیت 6 تا 18 ساله، حالا معطوف به این شده که با عددسازی، واقعیت موجود را جور دیگر جلوه بدهند.
۱۴۰۱/۵/۲۵ - ۱۷ : ۳۴

عادل فردوسی‌‏پور؛ اپوزیسیون یا مجری سنجیده‌‏کار؟

«من می‌‌‌‌خواهم بگویم درباره ایشان مهم‌‌ترین بحث این بود که کار از مدارش داشت خارج می‌‌شد و بقیه هم نگاه می‌‌کردند و می‌‌گفتند اگر کسی به‌‌خاطر محبوبیت می‌‌تواند از مدار خارج شود، ما هم این کار را بکنیم. اصلا صداوسیما از هم می‌‌پاشید».
۱۴۰۱/۵/۲۵ - ۱۷ : ۳۴

قاعده «یا هیچ یا همه» تیم هسته‌ای دستاوردی برای ایران نداشته است

«پایان مذاکرات»، «چند کلمه مانده تا احیای برجام»، «ضرب‌‌‌‌‌الاجل اتحادیه اروپا»، «توافق وین نزدیکتر از هر زمان دیگر»، این جملات کوتاه تنها تیتر رسانه ها نیست بلکه هر کدام از این جملات می تواند زندگی هزارن ایرانی را در جامعه جهانی امروز تحت تاثیر خود قرار دهد.
۱۴۰۱/۵/۲۴ - ۱۳ : ۳۸

صحبتهای حمیدرضا اسحاقی مدیر تبلیغات و گرافیست و عضو رسمی مدیران تبلیغات در خانه سینما

حمیدرضا اسحاقی عضو رسمی خانه سینما ومدیر پروژه های تبلیغاتی سینما است که در حال حاضر در فیلم «بی صدا حلزون »به کارگردانی بهرنگ دزفولی زاده را به عنوان مدیر تبلیغات و گرافیست حضور داشته است.
۱۴۰۱/۵/۱۸ - ۹ : ۲۰

چه کسی گفت جمع کنید از ایران بروید؟

مهاجرت ورزشکاران ایرانی در سال‌های اخیر شیب تندتری به خود گرفته است. دست‌کم اینکه مهاجرت «نخبه‌های ورزشی» چنین شده و در مقایسه با دهه‌های گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای دارد. هرچند این پدیده جدیدی نیست و از دیرباز رواج داشته است.
۱۴۰۱/۵/۱۸ - ۹ : ۲۰

هشدار درباره رواج «بی‌‌خانمانی» در پایتخت

صدای زنگ هشدار شیوع پدیده «بی‌‌خانمانی» در پایتخت به گوش مدیران ارشد شهری رسید. به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به شیوع پدیده بدخانمانی یا به عبارت دقیق‌‌تر، «بد‌مسکنی» در تهران از سال‌های گذشته، گفت: اکنون پدیده «بی‌‌خانمانی» نیز در حال شکل‌‌گیری است.
۱۴۰۱/۵/۱۸ - ۹ : ۲۰

هر زیر زمین یک کمپ ترک اعتیاد/ در مراکز غیر قانونی ترک چه می‌گذرد؟

وجود کمپ‌های غیرمجاز ترک اعتیاد مساله‌ای است که سال‌هاست درباره آن هشدار داده می‌شود، با این حال همچنان این کمپ‌ها مشغول به کار هستند، بعضا در فضای مجازی تبلیغ می‌کنند، یکی هم که بسته شود، چند کمپ دیگر سر بر می‌آورند، کمپ‌هایی که نه تنها تاثیری در بهبود حال افراد دارای اعتیاد ندارند که شرایط فرد دارای اعتیاد را بدتر هم می‌کنند.
۱۴۰۱/۵/۱۸ - ۹ : ۱۹

اجاره رام نشد

تیرماه اجاره‌بها در تهران 47.6 درصد و در دیگر شهرها 31.6 درصد رشد کرد
۱۴۰۱/۵/۱۸ - ۹ : ۱۹

شروع دوباره کابوس کرونا

یک اپیدمیولوژیست با بیان اینکه احتمال سه رقمی شدن مرگ‌های کرونایی در موج هفتم وجود دارد، گفت: در حال حاضر زمان مناسبی برای سفرهای سیاحتی و زیارتی برای افراد پرخطر شامل افراد بالای ۶۰ سال، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، زنان باردار و...نیست و این گروه‌ها باید حداکثر تلاش‌شان را انجام دهند تا از مواجهه با بیماری پرهیز کنند.
۱۴۰۱/۵/۱۸ - ۹ : ۱۹

بحران آلودگی هوا

آلودگی هوا یکی از مشکلات مهم دهه های اخیر است که اثرات سمی جدی بر سلامت انسان و محیط زیست دارد.اثرات طولانی مدت آلودگی هوا بر شروع بیماری هایی مانند عفونت ها،التهاب های تنفسی،اختلالات قلبی عروقی و سرطان به طور گسترده پذیرفته شده است.از این رو،آلودگی هوا هر ساله با میلیون ها مرگ در سراسر جهان مرتبط است.
۱۴۰۱/۵/۱۸ - ۹ : ۱۸

چرا افزایش سن بازنشستگی؟

موضوع‭ ‬لزومِ‭ ‬افزایش‭ ‬سنِ‭ ‬بازنشستگی‭ ‬به‭ ‬قدری‭ ‬طیِ‭ ‬سال‌های‭ ‬اخیر‭ ‬تکرار‭ ‬شده‭ ‬که‭ ‬امروز‭ ‬حتی‭ ‬برخی‭ ‬از‭ ‬فعالان‭ ‬کارگری‭ ‬معتقدند‭ ‬رفتن‭ ‬به‭ ‬این‭ ‬سمت،‭ ‬امری‭ ‬محتوم‭ ‬است‭ ‬و‭ ‬نمی‌توان‭ ‬از‭ ‬آن‭ ‬گذشت‭. ‬اکبر‭ ‬شوکت‭ ‬اما‭ ‬چنین‭ ‬استدلال‌هایی‭ ‬را‭ ‬برای‭ ‬افزایش‭ ‬سن‭ ‬بازنشستگی‭ ‬نمی‌پذیرد‭. ‬
۱۴۰۱/۵/۱۸ - ۹ : ۱۸

همه وعده‌های رییسی

رییس‌جمهوری: برخی کارهای انجام شده، از آرزوهای دیرینه کشور بود
۱۴۰۱/۵/۱۸ - ۹ : ۱۷

کشف تونل مخفی به مجلس دوازدهم!

انتقاد ممنوع! این پیامی است که می‌توان از اتفاقات چند روز اخیر دریافت کرد. حتی حامیان دیروز دولت هم ظاهرا مجالی برای انتقاد ندارند، چراکه بلافاصله با واکنش‌هایی مواجه می‌شوند که آنها را به عقب‌نشینی مجبور می‌کند که نمونه اخیر آن مجتبی ذالنور نماینده قم است.
۱۴۰۱/۵/۱۸ - ۹ : ۱۷

سدهای بدون کاربری؟

تعداد سدهای ایران پس از انقلاب حدود ۲۲ برابر شده است. در سال‌های پیش از انقلاب کمتر از ۳۰ سد در ایران ساخته شده بود اما اکنون بر اساس آخرین اطلاعات شرکت مدیریت منابع آب ایران در ۳۱ استان کشور ۶۴۷ سد در حال بهره‌برداری است و علاوه بر آن ۱۴۶ پروژه احداث سد در دست اجرا و ۵۳۷ سد در دست مطالعه است.‌
۱۴۰۱/۵/۱۸ - ۹ : ۱۷

خداحافظی با سمند، تیبا، ساینا و پژو 405

بازار با 4 خودروی ساینا، تیبا، سمند و پژو 405 خداحافظی خواهد کرد و در آینده‌ای نزدیک محصولات جدید، جایگزین این خودروها می‌شود.
۱۴۰۱/۵/۱۸ - ۹ : ۱۶

بیم‏‏‌ و امید مذاکرات

علی باقری، مسوول ارشد تیم مذاکرات هسته‌ای ایران در وین از روز پنج‌شنبه گفت‌و‌گوهای فشرده‌ای برای تضمین حقوق ایران در برجام انجام داد
۱۴۰۱/۵/۱۸ - ۹ : ۱۶

نقش آمریکا در رابطه تایوان و چین چیست؟/ واشنگتن نظم آسیایی پکن را تغییر خواهد داد؟

چینی‌ها برای تکمیل برنامه توسعه دریایی خود تا سال ۲۰۵۰ باید قادر به کنترل کامل دریای جنوبی چین و تاثیرگذاری مشخص در دریای شرقی و دریای ژاپن با برتری کامل رزمی باشد؛ این در حالی است که وجود تایوان می‌تواند برنامه‌های این کشور را با تاخیر و هزینه‌های هنگفت مواجه کند.
۱۴۰۱/۵/۱۸ - ۹ : ۱۵

چین به تایوان حمله نمی‌کند

در حالی که چین نسبت به سفر رئیس مجلس آمریکا با تایوان هشدارهای لازم را داده بود اما نانسی پلوسی در یک سفر پرسر و صدا این سفر را انجام داد تا این اقدام در صدر اخبار رسانه‌های جهان قرار بگیرد.