مطالب حوزه

۱۳۹۹/۹/۱۳ - ۰ : ۱۸

هشدار 'نیویورک تایمز' درباره شکل‌گیری «وضعیت هیتلری» در آمریکا

هدف جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب ایالات‌متحده برای بازگشت به سیاست خارجی عادی، موجب ترس مدافعان حقوق بشر در آسیا شده است، آنها ترامپ را به‌عنوان کسی می‌دیدند که به مقابله با دیکتاتورها برخاسته است. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، یک مخالف سرسخت حزب کمونیست چین که پیش‌تر از‌ سوی دولت چین به‌عنوان دشمن شماره یک معرفی شده، در حال انتشار نظریه‌های توطئه‌آمیز درخصوص انتخابات آمریکا است.
۱۳۹۹/۹/۱۳ - ۰ : ۱۶

مجلس مقابله با برجام

۱۳۹۹/۹/۱۳ - ۰ : ۱۴

چرا خودزنی می‌کنیم؟

رضا نصری/ مـــــجلس شـــــورای اســلامی طــرح ملزم ســــاختن دولـــت به خــــــروج از تعهدات برجــــامی و خروج از پروتکل الحاقی را طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» نامیده است، اما تأثیر این طرح با نامی که بر آن نهاده‌ سنخیت چندانی ندارد. در واقع، این طرح - که به بهانه ترور شهید دکترمحسن فخری‌زاده - به معادلات بین‌المللی ایران اضافه شد، پرسش‌هایی را ایجاد می‌کند که جا داشت نمایندگان محترم مجلس پیش از ارائه آن با خود و کارشناسان درمیان می‌گذاشتند:
۱۳۹۹/۹/۱۳ - ۰ : ۱۰

فریدون عباسی: شهید فخری‌زاده نگذاشت برجام بدتر از اینها شود.

فریدون عباسی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس و همین‌طور رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» مصوبه روز گذشته مجلس درباره کاهش تعهدات برجامی ایران را بررسی و توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.
۱۳۹۹/۹/۱۱ - ۲۱ : ۴۱

3 محرک تازه برای تداوم صعود بورس

محاسبات همشهری نشان می‌دهد ارزش کل بازار سهام از 20آبان‌ماه تاکنون 1150میلیارد تومان افزایش یافته است
۱۳۹۹/۹/۱۱ - ۱۲ : ۴

رژیم ترور

۱۳۹۹/۹/۱۱ - ۱۲ : ۰

آبان گرانی

۱۳۹۹/۹/۱۰ - ۰ : ۱۸

پرواز مرغ با ارز دولتی

۱۳۹۹/۹/۱۰ - ۰ : ۱۴

قواعد بازی پس از ترور شهید «فخری‌زاده» و چگونگی پاسخ ایران

علامت سوال بزرگی که ذهن محافل متعدد را پس از ترور دانشمند هسته‌ای ایران مشغول کرده آن است که پاسخ ایران چه زمانی، چگونه و علیه چه طرفی خواهد بود.
۱۳۹۹/۹/۹ - ۱۷ : ۷

چرا داوود رفیعی ۷۴ ضربه شلاق خورد؟

روزهای گذشته عکسی از بدن شلاق خورده کارگری در فضای مجازی دست به دست شد. تصویری که نشان می‌داد داوود رفیعی، از فعالان کارگری، به ‌دلیل آنچه توهین به علی ربیعی، سخنگوی دولت و وزیر پیشین کار عنوان شده، اجرای حکم ۷۴ ضربه شلاق را در دادسرای اوین تحمل کرده است.
۱۳۹۹/۹/۹ - ۱۷ : ۷

رشد بورس در سایه ثبات ارز

٦٦٤
٠

دنیای اقتصاد/متن پیش رو در دنیای اقتصاد منتشر شده و انتشار آن در اخرین خبر به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست

شروین شهریاری/ بازار سهام در هفته گذشته به روند صعودی خود با آهنگی آهسته‌تر ادامه داد تا با افزایش ۶/ ۱ درصدی شاخص ابعاد رشد خود از کف اخیر را به ۱۳ درصد برساند. ثبت مستمر ارزش روزانه معاملات خرد در سطح بالای ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز نشان دهنده گردش نسبی مناسب نقدینگی و رونق عمومی حاکم بر بازار سهام است. در همین حال، ارسال گزارش‌های ماهانه در هفته گذشته حاکی از تثبیت