آخرين مطالب

۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۱۶ : ۵۰

یک کشور دیگر نیز خورشید مصنوعی ساخت

گروه تحقیقاتی «KSTAR» کره‌ی جنوبی توانسته دستگاهی برای گداخت هسته‌ای تولید کند که رکوردهای موجود در این زمینه را جابه‌جا کرده و آن‌را خورشید مصنوعی می‌نامند. این دستگاه توانسته حدود ۲۰ ثانیه پلاسما با دمای بالاتر از ۱۰۰ میلیون درجه‌ی سانتی‌گراد را درون خود نگهداری کند.
۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۱۶ : ۵۰

درخواست روسیه از طرف‌های برجام

یک مقام ارشد روس با تاکید بر لزوم حل مسائل پیرامون برجام از تمام طرف های این توافق خواست تا تلاش های خود را روی این هدف متمرکز کنند.
۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۱۶ : ۴۹

خودنمایی قرمز‌ها در سقوط های بی پایان بورس

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات دیروز سه‌شنبه ۲۳ دی‌ماه ۹۹ با سقوط ۴۰ هزار و ۶۲۷ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۶۰ هزار و ۶۹۸ واحد رسید. در این روز شاخص کل ۳.۱۲ درصد ریزش داشت و شاخص هم‌وزن به کاهش ۱.۳۱ درصدی بسنده کرد. موضوعی که نشان می‌دهد شرایط برای شرکت‌های بزرگ خیلی سخت‌تر از شرکت‌های کوچک است
۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۱ : ۳۵

انتقاد «عمو» از مواضع جنجالی فائزه

برادر آیت الله هاشمی رفسنجانی، در رابطه با اظهارات فائزه هاشمی گفت: موضعی که فائزه خانم گرفتند مورد تأئید خانواده ما نیست. ایشان گفته بودند که دوست دارند آقای ترامپ بیاید. این نکته قابل توجه است که نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی نیست که بتوان با تحریم و این حرفها ساقط شود.
۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۱ : ۳۵

پیش بینی وضع هوای کشور؛ احتمال سقوط بهمن در مناطق مستعد

سازمان هواشناسی کشور با صدور سه هشدار از افزایش احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات مستعد، ریزش سنگ، بالا آمدن آب رودخانه‌ها به‌ دلیل ذوب برف و وزش باد خیلی شدید در برخی مناطق کشور خبر داده و آورده است که دریاهای جنوب و شمال کشور مواج و طوفانی می‌شود.
۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۱ : ۳۵

آینده طلا چه می‌شود؟

طلای جهانی دیروز نوسان قیمت عجیبی را پشت سر گذاشت و بازارهای ایران هم از این نوسان قیمت متاثر شد. نوسان ۱۳۶ دلاری قیمت هر اونس طلا موجب نوسان ۱۵۰ هزار تومانی قیمت سکه در بازار ایران شد.
۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۱ : ۳۵

شرط بازگشت آمریکا به 'برجام' از زبان ولایتی

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل تاکید کرد:‌ ما هیچ اصرار و عجله‌ای نداریم که آمریکا برگردد؛‌ امّا اگر می‌خواهد برگردد شرایطی دارد که مهمترینش این است که تحریم‌ها را بردارد و معلوم بشود که دولت جدید به تعهدات برجام پایبند است، یعنی اعلام کند و رئیس‌جمهور آمریکا هم متعهد شود.
۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۱ : ۳۴

62 فیلم‌ جشنواره فجر 39 اعلام شد

اسامی 62 فیلم بلند سینمایی حائز شرایط شرکت در بخش سودای سیمرغ سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد.
۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۱ : ۳۴

اولویت های اصلی صادراتی کشور اعلام شد

براساس اولویت های اصلی صادراتی کشور در کنار ۱۵ کشور همسایه به همراه کشورهای هند و چین مقاصد اصلی صادراتی کشور محسوب می شود.
۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۱ : ۳۴

این بیماران در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار گیرند

مسعود مهرپور افزود: ویروس کرونا علاوه بر اختلال در سیستم ایمنی بدن، باعث لخته پذیری در عروق می شود که منجر به سکته مغزی و قلبی شده و مرگ و میر را در افراد افزایش می دهد.
۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۱ : ۳۴

وزیر بهداشت: به دانشمندان طب سنتی بها دادیم نه به هر نادانی

وزیر بهداشت بیان کرد: ١۴٠ پروژه طب سنتی در کووید ١٩ با ارجحیت طب گیاهی داشتیم و نتایج خوبی گرفتیم.
۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۱ : ۳۴

تازه های نشر/ گزیده شعرهای احمدرضا احمدی از سوی کانون منتشر شد

به نقل از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گزیده اشعار احمدرضا احمدی با تصویرگری جلد مرتضی یزدانی در ۲۸۷ صفحه برای نوجوانان بالای ۱۵ سال به چاپ رسید.
۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۱ : ۳۳

گلایه همتی در دیدار با مقام کره‌جنوبی چه بود؟

رییس کل بانک مرکزی ضمن تأکید بر استقلال رفتار کره جنوبی در قبال منابع ایران در این کشور گفت: هفت میلیارد دلار متعلق به ملت ایران بیش از دو سال است که در بانک های کره جنوبی متوقف شده، این نکته امری غیرقابل قبول است و قطعاً ایران نسبت به تداوم این مسأله بی‌تفاوت نخواهد بود.
۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۱ : ۳۳

وزیر صمت: مدافع سهامداران خرد بورس هستیم

وزیر صمت که در چند روز اخیر به دلیل ماجرای قیمت‌گذاری دستوری فولاد مورد انتقاد کارشناسان بازار سرمایه قرار گرفته بود، امروز بیان کرد: وزارت صمت سهم عمده‌ای در بازار سرمایه دارد و ما مدافع سهامداران خرد بازار سرمایه هستیم.
۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۱ : ۳۳

تبریک رئیس‌جمهور چین به اون برای سمت جدیدش

رسانه دولتی چین دیروز (دوشنبه) گزارش داد، شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین به رهبر کره شمالی انتخاب به عنوان دبیر کل حزب حاکم کارگران کشورش را تبریک گفت.
۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۱ : ۳۲

طرح مالیات بر خانه های لوکس

طرح مالیات سالانه املاک گرانقیمت و لوکس توسط تعدادی از نمایندگان مجلس تقدیم هیات رییسه شده است.
۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۱ : ۳۲

کاهش ادامه‌دار قدرت وام‌دهی بانک‌ها‌ در سال 98

بررسی صورت‌های مالی 19 بانک و یک موسسه اعتباری بورسی نشان می‌دهد سال 98 حدود 376 هزار و 932 میلیارد تومان(18.3 درصد) منابع این بانک‌ها نه به تسهیلات تبدیل شده، نه سرمایه‌گذاری و خرید سهام، نه سپرده قانونی شده و نه به بانک دیگری قرض داده شده است.
۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۱ : ۳۲

ولخرجی کار دست ماکرون و همسرش داد

به دنبال آنکه مشخص شد، رئیس جمهوری فرانسه و همسرش در دوران پاندمی کرونا و هنگامی که بازدید از کاخ الیزه به روی عموم مردم بسته بود، حدود ۶۰۰ هزار یورو برای تزئینات گل‌ در این کاخ خرج کرده‌اند، مردم اقدام 'شرم‌آور' آنها را محکوم کردند.
۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۱ : ۳۱

آخرین خبر از افزایش وام مسکن ملی

معاون وزیر راه و شهرسازی از برگزاری جلسه‌ای طی هفته آینده با موضوع تصمیم‌گیری برای افزایش سقف وام طرح ملی مسکن به ۱۵۰ میلیون تومان خبر داد.
۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۱ : ۳۱

انتظار جهانی برای ارزان‌شدن گوشی‌های ۵G

یکی از مشکلاتی که اینترنت ۵G به همراه دارد تأثیر آن بر افزایش قیمت گوشی‌های تلفن همراه است که اغلب قیمت آن را در مقایسه با گوشی‌هایی که تنها اینترنت ۴G را پشتیبانی می‌کنند، ۱۰۰دلار(در حدود ۳میلیون تومان) افزایش می‌دهد اما با معرفی چیپ 480اسنپ دراگون جدید به‌نظر می‌رسد که تلفن‌های 5G بیش از قبل برای همه قابل دسترس است.