مطالب حوزه

۱۳۹۹/۱۱/۱۶ - ۱۰ : ۹

متر و معیار خرید سهام

قیمت سهام در بازار سرمایه مانند بازارهای دیگر بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. با افزایش تقاضا، فروشندگان سهام خود را با قیمت بالاتری به فروش می‌گذارند و در صورت افزایش عرضه، خریداران به همان نسبت قیمت‌های پایین‌تری را برای خرید سهام پیشنهاد می‌کنند.
۱۳۹۹/۱۱/۱۶ - ۱۰ : ۵

اجماع بلاتکلیفی در میان اصلاح طلبان

آنطور که از شواهد امر پیداست، اختلاف‌نظر بر سر سازوکار و کارکرد نهاد جدید انتخاباتی اصلاح‌طلبان، به این زودی‌ها قابل حل نیست و هر چه جلوتر می‌رویم، بر ابعاد ابهامات افزوده می‌شود.
۱۳۹۹/۱۱/۱۶ - ۱۰ : ۲

بودجه در تعلیق؛ اقتصاد در کما

دولت از لایحه بودجه‌اش دفاع می‌کند اما اکثریت نمایندگان نه به لایحه دولت رأی دادند و نه مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه مجلس را پسندیدند تا سرنوشت آخرین بودجه دولت روحانی به اما و اگرها و مذاکرات احتمالی بین دولت و مجلس کشیده شود.
۱۳۹۹/۱۱/۱۶ - ۱۰ : ۰

ماموریتی برای آقای بورل

سارا معصومی/ هر روز یک روز بر عمر دولت جو بایدن چهل و پنجمین رییس‌جمهور ایالات متحده اضافه و از احتمال نجات توافق هسته‌ای ایران با 1+4 کاسته می‌شود. جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده امریکا می‌گویند هیچ ارتباطی میان تهران و واشنگتن در سایه دولت جو بایدن برقرار نشده اما روزی نیست که چهره‌های دیپلماتیک دو کشور گفت‌وگویی غیرمستقیم از طریق رسانه‌ها با یکدیگر نداشته باشند.
۱۳۹۹/۱۱/۱۴ - ۹ : ۴۲

توئیت‌های جنجالی عطاءالله مهاجرانی

دو توئیت عطالله مهاجرانی وزیر فرهتگ و ارشاد اسلامی در دوران اصلاحات خبرساز شده است. او در این توئیت ها از دلیل استعفای احمد بورقانی معاون مطبوعات وقت وزارت فرهنگ و همچنین مخالفتش با لایحه اصلاح قانون مطبوعات خبر داده است.
۱۳۹۹/۱۱/۱۴ - ۹ : ۴۰

چرا انتصاب رابرت مالی به عنوان نماینده بایدن درامور ایران مهم است؟

پیتر باینارت روزنامه نگار برجسته آمریکایی و مقاله نویس در نیویورک تایمز و تایم، در خبرنامه‌ی شخصی خود نوشت: آیا شما هم می‌خواهید شخصیتی فراحزبی و مورد احترام هر دو جریان یعنی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان باشید؟ کافی است فقط به تیم سیاست خارجی جو بایدن نگاه کنید. هفته گذشته، لیندزی گراهام، آنتونی بلینکن، نامزد جو بایدن برای سمت وزیر امور خارجه را یک انتخاب برجسته خواند.
۱۳۹۹/۱۱/۱۳ - ۱۰ : ۰

جو! عجله نکن تا خودم بر‌گردم

مهرداد خدیر/ محمود احمدی‌نژاد رییس جمهوری پیشین ایران در مصاحبه با «فاکس نیوز» گفته در تدارک نامه‌ای به «جو بایدن» رییس جمهوری جدید آمریکاست.
۱۳۹۹/۱۱/۱۳ - ۱ : ۹

اندیشکده آمریکایی: امارات دشمن منافع واشنگتن در خاورمیانه است

از محمد بن‌زاید، ولیعهد ابوظبی که با عنوان MBZ هم شناخته می‌شود، اغلب به‌عنوان یک رهبر نمونه در یک منطقه پر از پیچیدگی و آشفته خاورمیانه ستایش می‌شود. امارات متحده عربی در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای برای لابی‌گری در ایالات متحده کرده و خود را به‌عنوان یکی از ستون‌های ثبات و پیشرفت در خاورمیانه در واشنگتن مطرح کرده است؛ اما این همه ماجرا نیست. اقدامات چهار سال اخیر امارات واقعیت نگران‌کننده و متفاوت دیگری را هم آشکار می‌کند.
۱۳۹۹/۱۱/۱۳ - ۱ : ۸

بازی با اهرم تحریم

مشاور جدید امنیت ملی آمریکا طی یک مراسم آنلاین در مؤسسه صلح ایالات متحده گفت: «ایران دارد هر چه بیشتر به داشتن مواد کافی برای شکافت هسته‌ای نزدیک می‌شود».
۱۳۹۹/۱۱/۱۳ - ۱ : ۷

طبقه به طبقه با مصائب آپارتمان‌نشینی

81.2 درصد از پاسخگویان درنظرسنجی ایسپا معتقدند آموزش کودکان در مدارس به میزان زیادی در ارتقای فرهنگ آپارتمان‌نشینی مؤثر خواهد بود
۱۳۹۹/۱۱/۱۳ - ۱ : ۶

در فرآیند ادغام ۶ بانک نظامی حق بخشی از سهام‌داران ضایع شد

طولانی شدن فرآیند ادغام پنج بانک‌ قوامین، انصار، حکمت، مهر ایرانیان و موسسه کوثر با بانک سپه موجب ضرر و زیان‌هایی به سهامداران برخی از این بانک‌ها شده که شاهد اعتراضات آنان در هفته‌های اخیر بوده‌ایم.
۱۳۹۹/۱۱/۱۳ - ۱ : ۵

سرکوب مزد

دا جعفری/ با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال چانه‌زنی نمایندگان کارگری و کارفرمایی بر سر حداقل دستمزد سال آینده نیز بالا گرفته است. نمایندگان کارگری که در ابتدای سال جاری حاضر نشدند صورتجلسه تعیین حداقل دستمزد 2میلیون و 800 هزار تومانی را امضا کنند و به نوعی اعتراض خود را به این رقم اعلام کردند؛ حالا از لابی نمایندگان کارفرمایان و البته نمایندگان دولت در جلسات شورای عالی کار برای تکرار چنین روندی در سال 1400 انتقاد می‌کنند.
۱۳۹۹/۱۱/۱۰ - ۰ : ۵۲

اهداف سفر طالبان به ایران چیست؟

سفیر پیشین ایران در افغانستان در یادداشتی نوشت: متاسفانه برخی ها در داخل و خارج روند اصلی را تحریب کردند ولی آن چه در افغانستان بوجود آمد محصول حمایت های قاطعانه، آشکار و مردانه ایران از جبهه متحد بود و همکاری که صورت گرفت، صلح افغانستان را ایران طراحی کرد حتی ایران پرچمداری کرد و به نتیجه رساند.
۱۳۹۹/۱۱/۱۰ - ۰ : ۴۹

رمزگشایی از سخنان جنجالی زنگنه

وقتی وزیر نفت سه‌شنبه گفت «عده‌ای در کشور ۴۰ سال تلاش کردند تولید نفت ایران از ۴ میلیون بشکه بیشتر نشود و در این راه به مجلس رفتند و موفق هم بودند؛ حتی در این مسیر، افراد زیادی را از هستی ساقط کردند» خبرنگاران از او پرسیدند منظورش چه کسانی بوده و او پاسخ داد: «عوامل غیبی». در این باره دست‌کم دو دیدگاه وجود دارد.
۱۳۹۹/۱۱/۹ - ۱۱ : ۷

آقای روحانی! اتهامات شما زیاد است

« آقای روحانی! اتهامات شما زیاد است » عنوان یادداشت روزنامه فرهیختگان به قلم حسین کچویان است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید:
۱۳۹۹/۱۱/۹ - ۱۱ : ۷

مسئولان خطاکار بخوانند!

« مسئولان خطاکار بخوانند! » عنوان یادداشت روز در روزنامه خراسان به قلم سید صادق غفوریان است که می‌توانید آن را در ادامه بخوانید: