مطالب حوزه

۱۳۹۹/۱۰/۱۹ - ۳ : ۳۱

مذاکره با امریکا در حدی نبود که به رابطه منجر شود

محسن‌هاشمی در گفت‌و‌گویی به سخنان مرتضی نبوی درباره گفت‌و‌گوی رهبر انقلاب و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مورد رابطه با امریکا پاسخ داد.
۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۱۰ : ۴۷

چرا برخی نگران تصویب FATF هستند؟

با نزدیک‌شدن به زمان تصمیم‌گیری مجمع تشخیص مصلحت نظام، مخالفان پیوستن ایران به گروه ویژه اقدام مالی همچنان بر مواضع خود پافشاری می‌کنند و امیدوار هستند این‌گونه ایران را همچنان در لیست سیاه نگه دارند. اینکه ماندن ایران در لیست سیاه و گشایش‌نیافتن مراودات تجاری با دنیا چه سودی برای مخالفان دارد، خیلی مشخص نیست؛ اما اینکه مخالفت‌ها جنبه سیاسی دارد یا منافع اقتصادی، برای گروهی خاص بسیار مطرح شده است.
۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۱۰ : ۴۱

گام بلند ایران برای لغو تحریم‌ها

بالاخره روند آغاز غنی‌سازی 20‌درصد در تاسیسات فردو، رسما آغاز شد؛ اقدامی که طبق قانون لغو تحریم‌ها هدفش تلنگر به کشورهای غربی برای عمل به تعهدات برجامی و منتفع ساختن ایران از امتیازات این معاهده است.
۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۱۰ : ۴۱

فرجام جنگ روانی آمریکا علیه ایران

در روز‌های اخیر و در شرایطی که دونالد ترامپ، آخرین روز‌های ریاست جمهوری خود را در کاخ سفید می‌گذراند ایالات متحده آمریکا در منطقه تحرکاتی را شروع کرد. از اعزام بمب افکن تا زیردریایی و برخی اقدامات در خاک عراق که صدای اعتراض محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران را هم درآورد.
۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۰ : ۴۴

قول قاسم؛ چرا باید خاطرات خودنوشتِ ناتمام شهید سلیمانی را خواند؟

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم»، زندگینامه خودنوشت حاج قاسم سلیمانی و البته پیش از مطالعه آن، یادداشتی مرقوم کردند. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت انتشار یادداشت رهبر انقلاب، متنی از آقای صادق علیزاده منتشر می‌کند.
۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۰ : ۴۳

مجهول معادله هوای سمی

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۰ : ۴۱

نیویورک تایمز: استراتژی ترامپ در قبال ایران تغییر کرده است؟

اریک اشمیت (با همکاری دیوید ای. سنجر)-نیویورک تایمز/ پنتاگون به طور ناگهانی تصمیم گرفت ناو هواپیمابر «نیمیتز» را از منطقه خاورمیانه و آفریقا به خانه فرا بخواند که این امر نشان از تغییر استراتژی طولانی مدت با رویکرد «بازدارندگی» از حمله احتمالی ایران به نیروها و دیپلمات های آمریکایی در خلیج فارس داشت.
۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۷ : ۳۷

تغییر پارادایم در بورس تهران؟

شروین شهریاری/ بازار سهام در هفته گذشته شاهد رکود و عقب‌نشینی کلی سمت تقاضا بود به‌نحوی‌که با توقف رشد سهام کوچک‌تر به‌عنوان وجه‌تمایز رونق بازار در هفته‌های گذشته، کل بورس به فضای افت نسبی وارد شد. به این ترتیب، با کاهش بیش از سه درصدی، شاخص کل در زیر سطح ۴/ ۱ میلیون واحدی جا خوش کرد. در همین حال، تحقق میانگین ارزش داد و ستد روزانه در محدوده ۱۵هزار میلیارد تومان کماکان نشان از حضور نقدینگی در سطح بازار دارد.
۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۷ : ۲۵

ترامپ و دستور کارِ بحران‌سازی برای دولت بایدن

انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را باید اتفاقی خاص و ویژه در تاریخ سیاسی این کشور به حساب آورد. در این سال، دونالد ترامپ رئیس جمهور مستقر آمریکا نتوانست برای دومین دوره پیاپی در انتخابات ریاست جمهوری کشورش پیروز شود و در نتیجه، کرسی ریاست جمهوری را به رقیب خود از حزب دموکرات یعنی جو بایدن واگذار کرد. امری که ترامپ را وارد باشگاه روسای جمهور تک دوره‌ای ایالات متحده آمریکا نمود و به زعم بسیاری، به دوره‌ای از تنش و ماجراجویی در عرصه سیاست داخلی و خارجی آمریکا خاتمه داد.
۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۷ : ۲۴

احتمال گستاخی دیگری از سوی دشمن وجود دارد

«فؤاد ایزدی» کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه صبح‌نو، با اشاره به تهدیدات نظامی آمریکا و هشدارهای قاطع ایران در این باره عنوان کرد: ذهنیتی در واشنگتن در حال شکل‌گیری و اجماع است و تصور آن‌ها این است که آقای روحانی نگاه و علاقه‌ای مثبت به برجام و حفظ آن دارد. به تعبیری نگاه ناموسی به برجام دارد و در تلاش است تا برجام کاملا برهم نخورد.