مطالب حوزه

۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۱۶ : ۵۵

کاهش مشارکت به خاطر عملکرد مدعیان اصلاحات بود نه رد صلاحیت‌ها!

روزنامه سازندگی در مطلبی به قلم عضو شورای مرکزی کارگزاران نوشت: «نظارت استصوابی باعث کمرنگ شدن نقش و حضور مردم می‌شود. با این رد صلاحیت‌های استصوابی دیدیم انتخابات مجلس یازدهم چه نتیجه‌ای داشت. در برخی از حوزه‌ها در مرحله دوم انتخابات، فرد با 2 هزار رأی وارد مجلس شده است.»
۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۱۶ : ۵۵

منشور بی‌وطنی

۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۱۶ : ۵۲

ایران نگران طاق کسری

به دنبال تخریب بخش دیگری از طاق کسری، مشهورترین بنای بازمانده از دوران ساسانی نه مقامات عراقی و نه مقامات ایرانی اقدام خاصی انجام نداده و از همین رو کمپین‌های مختلفی در شبکه‌های اجتماعی برای رسیدگی به این بنای ارزشمند شکل گرفته است
۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۱۶ : ۵۲

دیپلمات برجامی در راس «سیا»

جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، ویلیام برنز دیپلمات آمریکایی دوره باراک اوباما را برای ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا برگزید. برنز از نزدیک در دولت اوباما بر سر برجام همکاری داشت و از او به عنوان مرد پشت پرده مذاکرات محرمانه ایران و آمریکا در عمان طی سال‌های ۹۰ تا ۹۲ یاد می‌شود.
۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۱۱ : ۲۶

سقوط بی‌سابقه مسکن در آذر

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۱۱ : ۲۱

پراجکت سیندیکیت: ترامپ را فورا از قدرت عزل کنید

'ژان وارنر مولر'، استاد علم سیاست در دانشگاه پرینستون آمریکا در مقاله‌ای برای 'پایگاه خبری پراجکت‌سیندیکت'، خواستار حذف فوری ترامپ از قدرت و ممنوع سازی دائمی فعالیت‌های سیاسی وی به دلیل اقدام اخیر طرفدارانش در حمله به ساختمان کنگره آمریکا شده است. او در این رابطه می‌نویسد:
۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۰ : ۴۲

گشایش در بورس، با بازگشت آمریکا به برجام

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه معتقد است: تقویت بورس بهترین منبع تامین مالی دولت به حساب می‌آید و تحت هر شرایطی این بازار برای رساندن نقدینگی به جیب دولت حمایت خواهد شد؛ از این رو در سال آینده نیز شرایط این بازار مطلوب و سودآور خواهد بود.
۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۱۰ : ۴۱

آیا بحران قطر به طور کامل پایان یافته است؟

همان‌طور که انتظار می‌رفت چهل و یکمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس با قرائت بیانیه پایان بحران قطر همراه شد. صلح پر ابهامی که سؤالات زیادی را در خصوص محتوای توافقات برانگیخته است.
۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۱۰ : ۳۹

فکر نکنید حقوقی‌های بورس گرگ‌های وال‌استریت‌اند

حبیب آرین/ حسن کاظم‌زاده تحلیلگر بازار سرمایه، معتقد است حقوقی‌های بازار سرمایه همواره یک‌گام نسبت به حقیقی‌ها عقب‌تر هستند و تحت‌تاثیر فضای روانی حاکم به فروش سهام دست می‌زنند. او با تشریح رفتار دیگر بازیگران بازار سرمایه، یعنی سهامداران حقیقی، سیاست‌گذاران و بازارگردانان به خلأ تحلیل در بازار سرمایه تاکید می‌کند. مشروح این گفت‌وگو را در زیر بخوانید.
۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۱۰ : ۳۸

معاون پرستاری وزارت بهداشت: وضعیت خانواده پرستاران، از نگرانی‌های مهم ما است

رئیس‌جمهور ترکیه، حمله حامیان رئیس‌جمهور کنونی آمریکا به ساختمان کنگره را «بهت‌آور» خوانده و ابراز امیدواری کرد انتقال قدرت به رئیس‌جمهور منتخب این کشور، مسالمت‌آمیز باشد.
۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۱۰ : ۳۵

شاید احمدی‌نژاد خبری دارد!

محمود احمدی‌نژاد روز هفدهم دی ماه بار دیگر با نامه‌نگاری‌هایش در صدر اخبار قرار گرفت؛ او دو نامه یکی به حسن روحانی رئیس جمهور و یکی به سران کشور‌های منطقه نوشت و نسبت به وقوع «یک جنگ قریب الوقوع» در منطقه هشدار داد.
۱۳۹۹/۱۰/۲۰ - ۱۰ : ۳۰

روایت 'نشنال اینترست' از پشت‌پرده حمله به کنگره آمریکا

'داو زاخیم' از مقام‌های سابق وزارت دفاع آمریکا در مقاله‌ای برای 'اندیشکده نشنال اینترست'، به مساله حمله حامیان دو آتشه دونالد ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا در شهر واشنگتن پرداخته و وقوع این حادثه شوکه کننده را، متاثر از ضعف دستگاه‌های امنیتی آمریکا و تنش آفرینی‌های تعمدی دونالد ترامپ دانسته است. وی در این رابطه می‌نویسد: