مطالب حوزه

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۷ : ۳۳

عده‌ای دوست ندارند قیمت‌ها کاهش یابد

قیمت گذاری خودرو توسط شورای رقابت باز هم خبرساز شده و چالش تازه‌ای دربازار خودرو ایجاد کرده است. در حالی که در هفته‌های اخیر طرح‌های متفاوتی از سوی دولت و مجلس برای بازار خودرو مطرح بود ناگهان شورای رقابت وارد گود شد و فرمول تازه‌ای را برای ۱۸ خودرو بازار تعیین کرد.
۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۷ : ۲۶

نگاه روسیه به آفریقا

در تاریخ اول دسامبر روسیه توافقی را با سودان امضا کرد که به مسکو اجازه داد در بندر سودان یک تاسیسات دریایی را برای تعمیرات و تامین برپا کند. بر اساس این توافق روسیه می‌تواند تا ۳۰۰ نیروی تمام‌وقت در این بندر داشته باشد و به‌طور همزمان تا ۴ ناو جنگی نیروی دریایی روسیه را در آن جای دهد. طبق این توافق، پایگاه مزبور یک سامانه دفاع هوایی و جنگ الکترونیک خواهد داشت.
۱۳۹۹/۱۰/۱۱ - ۰ : ۳۱

شکست یک سیاست دستوری؟!

۱۳۹۹/۱۰/۹ - ۸ : ۴۶

مجلس در آستانه رد کلیات بودجه؟

آنچه درمورد لایحه بودجه سال 1400 تا امروز برای کارشناسان و اهل فن مسجل شده، ایرادهای بزرگ و غیرقابل اغماض است و مهم‌ترین سوال از نمایندگان این است که می‌خواهند کلیات این لایحه را رد کنند و آن را به دولت مرجوع کنند یا خودشان دست به اصلاحات اساسی بزنند؟
۱۳۹۹/۱۰/۹ - ۸ : ۴۵

کنایه‌ خط‌ مقدم

روایت‌تأمل‌برانگیز حسین امیرعبداللهیان از کنایه دلسوزانه شهید سلیمانی به قدم‌زدن ظریف با جان‌کری در ژنو پس از سقوط موصل به دست داعش
۱۳۹۹/۱۰/۹ - ۸ : ۳۶

استراتفور گزارش داد: نگرانی شدید اسرائیل از بازگشت بایدن به برجام

قبل از آنکه جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا قدرت را در ماه ژانویه در دست بگیرد، اسرائیل سعی خواهد کرد که سیاست‌های ترامپ در حمایت از اسرائیل در کرانه باختری و مخالفت با ایران را مستحکم کند.
۱۳۹۹/۱۰/۸ - ۷ : ۱۷

هیاهوی سیاسی درباره قانون حضور نظامیان در انتخابات

سخنگوی هیأت‌رییسه مجلس شورای اسلامی از شیوه جدید اطلاع‌رسانی در مجلس خبر داد. بر مبنای تصمیم جدید، جلسات اطلاع‌رسانی مجلس به‌صورت مستمر و هفتگی برگزار شده و تلاش می‌‌شود در این جلسات به سؤالات افکارعمومی پاسخ داده شود.