مطالب حوزه

۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۱۱ : ۲۴

شرط آمدن رئیسی

۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۱۱ : ۲۴

تحقیر آمریکا و اسرائیل در رزمایش بزرگ موشکی- پهپادی ایران

شلیک موشک‌های بالستیک سپاه به عمق اقیانوس هند و رونمایی از دستاوردهای بزرگ دفاعی در رزمایش بزرگ موشکی پهپادی پیامبر اعظم(ص)، برگ دیگری از افتخارات موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت و با ناکارآمدسازی نقاط قوت دشمن، ضعف قوای نظامی و دفاعی آمریکا و اسرائیل را بیش از گذشته نمایان ساخت.
۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۱۱ : ۲۳

ابهام های فرود یک چکش

سرانجام سیزدهمین حراج تهران پس از حدود هفت ماه تاخیر آن هم به صورت مجازی برگزار شد. حراجی که رکوردهای بسیاری را جابه‌جا کرد و البته حواشی بسیاری خصوصا درباره گران‌ترین اثر فروخته‌شده در این حراج را به دنبال داشت.
۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۱۱ : ۲۳

باید توبه کنیم این وضع را ما اصلاح‌طلبان به‌وجود آوردیم

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تأکید کرد که هم‌قطاران وی در طیف مدعی اصلاحات بانی اصلی وضع موجود هستند و باید به‌دلیل نقش اصلی در ایجاد این وضعیت، توبه کنند.
۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۱۱ : ۲۱

معمای زن دوم در مرگ قاضی

«ابهام» و «حاشیه»؛ دو مولفه جدی ماه‌های آخر زندگی و روزهای پس از مرگ قاضی غلامرضا منصوری است. از زمانی که نام او در اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اکبر طبری به عنوان «متهم متواری» مطرح شد تا روزهای بعد از آن که منصوری وعده بازگشت به کشور داد و ناگهان خبر درگذشتش تیتر یک رسانه‌ها شد و بعدتر، چگونگی فوت این قاضی جنجالی، بازگشت جسدش به کشور و شناسایی و خاکسپاری او، همه و همه پر از «ابهام» بود و «حاشیه!»
۱۳۹۹/۱۰/۳۰ - ۱۱ : ۲۰

باید ناز اصلاح‌طلبان را هم بکشند که در ۱۴۰۰ کاندیدا شوند

«غلامعلی رجایی» مشاور مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه مجلس یازدهم در هفت ماه گذشته کاملا ناپخته عمل کرده است، گفت: نمایندگان باید با نمایندگان ادوار مجلس، استانداران و مسئولان اجرایی و تقنینی مشورت کنند. مشورت در واقع سهیم کردن دیگران در اندیشیدن است و انسان را به پختگی می‌رساند.
۱۳۹۹/۱۰/۲۹ - ۱ : ۴۰

کاهش قیمت ارز ادامه دارد؟

سیدکمال سیدعلی کارشناس بازار ارز در گفتگو با فرارو با اشاره به اینکه از حدود ۳، ۴ ماه پیش نیز پیش‌بینی می‌شد که ارز تا قیمت بین ۱۹ تا ۲۱ هزار تومان کاهش داشته باشد، گفت: این در حالیست که بخشنامه بانک مرکزی در مورد واردات بدون انتقال ارز قیمت دلار را در حدود ۲۵ هزار تومان نگه داشت و شاهد بودیم که حدود ۴۰ روز نیز دلار در این قیمت ثابت ماند، بالاخره وضعیت صادرات و واردات است که قیمت ارز در بازار را تعیین می‌کند.
۱۳۹۹/۱۰/۲۹ - ۱ : ۳۷

حاشیه های فروش تابلوی نقاش متهم به آزار جنسی در حراج تهران

بردیا دانش/ سیزدهمین حراج تهران که به خاطر کرونا چند بار عقب افتاده بود، روز ۲۶ دی ماه برگزار شد و با چکش خوردن تابلویی از آیدین آغداشلو به قیمت ۱۲ میلیارد تومان، رکورد قبلی آن شکسته شد.
۱۳۹۹/۱۰/۲۸ - ۱۰ : ۲۲

حکومت عقده‌ای‌ها

جنگ قدرت در آمریکا این روزها از حوزه منافع ملی به عرصه شخصی رسیده است چنانکه از یک سو پلوسی رئیس مجلس نمایندگان که سابقه‌ای قدیمی در مقابله شخصی با ترامپ دارد طرح استیضاح او را به جریان انداخته و از سوی دیگر ترامپ بر عدم کناره گیری از قدرت و مقابله با اقدامات پلوسی تاکید دارد.
۱۳۹۹/۱۰/۲۵ - ۹ : ۳۰

همه علیه فائزه

۱۳۹۹/۱۰/۲۵ - ۹ : ۲۹

صد بارک ‌الله!؛ طعنه رییس مجلس به دولت

جلسه سران قوا روز گذشته به میزبانی آیت‌الله سید ابراهیم رییسی ، رییس قوه قضاییه و با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی، رییس‌جمهور و محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد. جلسه مشترک سران قوا مدت‌هاست که به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب در بالاترین سطح سه قوه کشور و به منظور هماهنگی قوا برگزار می‌شود. در نشست روز گذشته آخرین اوضاع و تحولات داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی بررسی و سران سه قوه درباره راهکارهای حل مسائل کشور با یکدیگر گفت‌وگو و تبادل‌نظر ‌کردند.
۱۳۹۹/۱۰/۲۵ - ۹ : ۲۹

مصلحت مرزبندی با رادیکالیسم

اگر تا همین یکی، دو روز پیش نظرخواهی برگزاری می‌کردیم و از کارشناسان سیاسی، جامعه‌شناسان یا اهالی رسانه می‌پرسیدیم «در جغرافیای ایران آیا کسی وجود دارد که از شکست و حذف دونالد ترامپ ناراحت باشد؟» همگی اذعان می‌کردند که بعید است کسی دل در گرو ایران داشته باشد و از پیروزی ترامپ در انتخابات و تداوم دوران ریاست‌جمهوری او خوشحال و بابت شکست وی ناراحت باشد.
۱۳۹۹/۱۰/۲۵ - ۹ : ۲۷

شهروندان بی‌دفاع

۱۳۹۹/۱۰/۲۵ - ۹ : ۲۳

پیدایش نگاه کشفی به انتخابات ریاست‌جمهوری

احمد مازنی: برخی با نگاه کشفی تصور می‌کنند رئیس‌جمهور از سوی خدا تعیین می‌شود